صنعاء:

ائتلاف سعودی طی ۳ هفته آتش‌بس ادعایی ۷۰۰ بار یمن را بمباران کرد

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد که پاسخی دردناک در انتظار متجاوزان ائتلاف سعودی است که طی سه هفته اخیری که از شروع آتش‌بس ادعایی آن‌ها در یمن می‌گذرد این کشور را ۶۵ بار هدف عملیات‌های زمینی و ۷۰۰ مرتبه حمله هوایی قرار دادند.
کد خبر: ۳۹۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ - 30April 2020

ائتلاف سعودی طی ۳ هفته آتش‌بس ادعایی ۷۰۰ بار یمن را بمباران کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، سخنگوی نیرو‌های مسلح سودان هر گونه ادعای ائتلاف سعودی در ایجاد آتش‌بس در یمن را رد کرد و گفت که پاسخی دردناک در انتظار متجاوزان است.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح سودان با اشاره به ادامه حملات ائتلاف سعودی در جبهه‌های مختلف یمن گفت: «بیش از ۱۳ عملیات پیشروی و نفوذ در خاک یمن توسط نیرو‌های ائتلاف سعودی طی یک هفته گذشته انجام شده است».

به گزارش شبکه المسیره، سریع افزود: «نیرو‌های ائتلاف سعودی در جبهه‌های مأرب، البیضاء، الضالع، الجوف و مرز‌های شمالی قصد پیشروی داشتند که در همه آن‌ها ناکام ماندند».

این مقام نظامی سودان تصریح کرد: «در طی یک هفته گذشته ۲۰۰ حمله هوایی هم توسط ائتلاف سعودی علیه استان‌های مختلف یمن انجام شده است».

سرتیپ سریع ادامه داد: «ائتلاف سعودی از نهم آوریل (۲۱ فروردین) ۶۵ عملیات هجومی و نزدیک به ۷۰۰ حمله هوایی به استان‌های مأرب، صنعا، الجوف، الضالع، صعده، الحدیده و عمران انجام شده است».

سخنگوی نیرو‌های مسلح تاکید کرد: «حملات هوایی و زمینی بی وقفه ائتلاف سعودی با پاسخ مناسب و دردناک روبه رو خواهد شد».

ائتلاف سعودی ۲۱ فروردین مدعی شد که برای کمک به تلاش‌ها برای مقابله با شیوع کرونا در یمن، حملات و عملیات خود در این کشور را تا دو هفته متوقف کرده است.

با این حال دو هفته گذشت و این حملات نه تنها متوقف نشد بلکه تشدید یافت. این ائتلاف جمعه گذشته آتش‌بس ادعایی خود را برای یک ماه دیگر تمدید کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار