وصیت‌نامه معلم شهید هادی شهابیان:

ارمغان مقاومت، پیروزی است/ دانش‌آموزان باید سربازان همیشه آماده لشکر امام زمان (عج) باشند

شهید «هادی شهابیان» در فرازی از وصیت‌نامه خود با تاکید بر اینکه باید خود را برای مقابله با هر توطئه‌ای آماده نگهداریم، آورده است: مقاومیم و بالاخره پیروزیم، زیرا كه حق پیروز است.
کد خبر: ۳۹۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲ - 01May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شهید «هادی شهابیان» در سوم فروردین سال ۱۳۳۹ مصادف با سالروز ولادت حضرت صاحب‌الزمان (عج) در خانواده‌ای مذهبی در «کاشمر» چشم به جهان گشود.

تقید خاص هادی نسبت به فرائض دینی در دوران ابتدایی از او چهره‌ای دوست داشتنی و مذهبی ساخته بود. پس از پشت سر گذاشتن مقطع متوسطه، موفق به ورود به دانشسرای مقدماتی کاشمر شد. پس از فراغت از تحصیل، در ۱۸ سالگی به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به منظور تدریس، راهی یکی از محروم‌ترین روستاهای بخش «کوهسرخ» از توابع شهرستان «کاشمر» شد. حضور پر برکت وی در این روستا پنج سال به طول انجامید.

در دوران انقلاب از جمله فعالان دست‌اندرکار پخش اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌های امام خمینی (ره) بود. با پیروزی انقلاب، فعالیت خود را در امور تربیتی متمرکز کرد. وی توانست با استفاده از ظرفیت نیروهای فرهنگی و انقلابی، کانون فرهنگی، تربیتی «لقمان» را در «کاشمر» راه‌اندازی کند. تشکیل ستاد فرزندان شاهد و راه‌اندازی خوابگاه فرزندان شاهد، از دیگر افتخارات شهید شهابیان است.

با شروع جنگ تحمیلی شوق دیار عاشقان، آرامش را از هادی ربوده بود، لذا بارها به جبهه اعزام شد و در عملیات‌های متعددی شرکت کرد. از وی به عنوان یکی از دلاورمردان واحد اطلاعات عملیات و غواصی نام برده‌اند.

«هادی شهابیان» سرانجام در ۱۸ فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در حالی که مسئولیت قائم مقامی فرمانده گردان نوح (ع) تیپ ۲۱ امام رضا (ع) را بر عهده داشت در عملیات «کربلای ۸» در «شلمچه» بال در بال ملائک گشود و آسمانی شد.

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید

اكنون كه عازم كربلای حسینیم و قافله‌مان آخرین منزل را آهسته آهسته ترك می‌گوید بوی كربلای حسین (ع) به مشام می‌رسد و یاد زیارت حسین روحیه‌ها را پرشور و دل‌ها را پرشوق و چشم‌ها را گریان می‌كند. خدایا تو را شكر می‌گویم كه بر من منت نهادی و این راه مقدس را پیش پایم گذاشتی.

خدای رحمان و رحیم و ای خدای قادر، تو را شكر می‌گویم كه سرنوشت مرا به گونه‌ای رقم زدی كه جان بی‌ارزشم را در راه حیثیت اسلام بفشانم.

خدایا! تو شاهدی كه برای احقاق حق چه گلها كه پرپر شد و چه قامت‌ها كه شكست و چه خون‌ها كه بر زمین ریخت. چه مادرانی كه داغدار شدند و چه كودكانی به انتظار بازگشت پدر هنوز منتظرند، پس پیروزی ما را كه پیروزی اسلام و صدور انقلاب اسلامی به جهان است به ما ارمغان بده.

باید به تكلیف خودمان در مقابل وعده‌های قرآن عمل كنیم. اكنون كه دست بالا زده و وارد عمل شده‌ایم باید تا آخرین نفس روی حرف و عمل‌مان مردانه باشیم، كه هر گاه سستی نمودیم از همانجا به سراشیبی سقوط رفته‌ایم.

در مشكلات نگران نباشید. از هیاهو نترسید و از اینكه یاور كم داریم خوفی به دل راه ندهید، زیرا وقتی كه مردم حق را شناختند به سوی ما باز می‌گردند. هر چند اكنون هم تنها نیستیم و تنها نبوده‌ایم، فقط موضوع این است كه بدی‌ها از ما جدایند.

ما از زشتی‌های دنیا بریده‌ایم همانگونه كه حضرت ابراهیم (ع) از بدی‌ها دور بود، همانطور كه حضرت محمد (ص) از بدی‌ها جدا بود و همانطور كه ائمه‌مان از بدی‌ها جدا بودند و ما ادامه دهنده راه آنها هستیم.

در مقابل دسیسه‌های شرق و غرب و منافقان و راحت‌طلبان هیچ ناراحتی به دل راه نمی‌دهیم. مقاومیم و بالاخره پیروزیم، زیرا كه حق پیروز است و باید خود را برای مقابله با هر توطئه‌ای آماده نگهداریم.

باید خود را برای ظهور آقا حضرت مهدی (عج) آماده كنیم. باید مدارسمان را به سنگر تعلیم و تعلم تبدیل كنیم و در كنار آن دانش‌آموزان‌مان باید سربازان همیشه آماده لشكر امام زمان (عج) باشند.

به كودكانمان باید بیاموزیم كه قانونی جز قرآن نیست و مكتبی جز اسلام برای سعادت و خوشبختی وجود ندارد و هدفی جز برپا نمودن حكومت عدل اسلامی نداریم زیرا كه خدایمان از ما این را خواسته و رضای خدایمان در این است.

همكارانم، تمام بار آینده كشور بر دوش شماست. خدا را بر اعمال خود ناظر بدانید و رضای او را در كارهایتان طلب كنید. افكارتان را از چارچوب قوانین مدرسه بیرون آورید و به حجم كتاب و اندازه وقت درسی هفته توجه نكنید، بیاموزید و بیاموزانید.

این كودكان، تشنه علم و حقیقتند. این كودكان سربازان قهرمان مهدی (عج) هستند. این كودكان ان‌شاءالله خلیفه‌الله هستند. مبادا مطالبی را كه وجداناً و قلباً می‌دانید برای آموزش آنها لازم است به علت كمی وقت و فشار درس‌ها به آنها نگوئید.

ساعات كار خود را گسترش دهید. برای تعلیم به دنبال كودكان بروید. آنها غیر از مدرسه، در بسیج مساجد هستند به سراغ آنها بروید هر شب ساعتی از وقت خود را در مساجد، مدارس به تعلیم دانش‌آموزان و آموزش سواد به‌ بی‌سوادان بگذرانید تا آنجا كه می‌توانید برای پیشرفت اسلام و انقلاب خدمت كنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها