بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز معلم

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید استاد مرتضی مطهری و تمامی شهدای عرصه تعلیم و تربیت فرا رسیدن روز معلم را به تمام اساتید و معلمان ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفت.
کد خبر: ۳۹۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ - 01May 2020

بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

12 اردیبهشت، روز معلم و سالروز شهادت عالمی باتقوا، دانشمندی فرزانه و متعهد و مجاهدی نستوه و شجاع، علامه شهید مرتضی مطهری است که در دوران سیاه  حکومت پهلوی، سهم بارزی در تبیین دین اسلام داشت. عالم ولایتمدار و مخلصی که تعلیم و تربیت را موهبتی از جانب خالق باری‌تعالی می‌دانست و ذره‌ای از انجام رسالت اصلی که همان تربیت نسل مورد نیاز آینده نظام مقدس اسلامی است فروگذار نکرد. آثار گران‌سنگ به یادگار مانده از این نظریه پرداز انقلاب اسلامی فراتر از زمان خود موجی از بصیرت ایجاد می‌کند و ژرف‌نگری در عرصه دین باوری از مهمترین ویژگی‌های این آثار است.

معلمی هنری الهی برای هدایت بشریت از ظلمات به وادی روشنایی و منقش کردن علم و ایمان بر لوح جان جویندگان حقیقت است.

معلمین و فعالین فرهنگی در دوران مبارزات انقلابی همواره در خط مقدم مبارزه با نظام ستم شاهی بودند و در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بویژه  دردوران دفاع مقدس نیز معلمان در خط مقدم تلاش و جانفشانی برای حفاظت از انقلاب در مقابل دشمنان حاضر می‌شدند و و در این راه شهدای فراوانی تقدیم این نظام مقدس اسلامی کردند و از طرفی با تربیت دانش آموزان انقلابی باعث شدند خیل عظیمی از رزمند گان اسلام در آن سال‌ها، نوجوانان کم سن و سال باشند.  شهادت بیش از 36 هزار دانش آموز در دوران دفاع مقدس گواه این ادعا است.

بدون شک، اگر امروزه در دنیا از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر با فناوری‌های پیشرفته و به روز یاد می‌شود و این کشور پله‌های رشد و ترقی را یکی پس از دیگری می‌پیماید، مرهون مجاهدت‌ھای خستگی‌ناپذیر معلمان، اساتید و اسوه‌هایی چون استاد شهید مطهری می‌باشد.

این روزبزرگ فرصت مغتنمی است برای ما تا گوشه‌ای از زحمات و مجاهدت‌های معلمانی که با نجابت و صبورانه همه وجود و هستی خود را وقف تعلیم و تربیت نسلی متعهد و فرهیخته برای ساختن آینده ایران اسلامی می‌کنند، قدردانی کنيم.

در پایان اداره کل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس لرستان ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و تمامی شهدای سنگر تعلیم و تربیت، این مناسبت فرخنده را بر مجموعه معلمان و اساتید فرهيخته و همه دست‌اندركاران دلسوز نظام آموزشی کشور که در راه اعتلای پرورش و آموزش نوگلانِ میهن عزیزمان با جان و دل تلاش کرده و می‌کنند تبریک و تهنیت عرض می‌نماید و توفیقات روزافزون این قشر زحمت کش را در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم(عج)  و در پرتو رهنمودهای مقام عظمای ولایت از خداوند منان خواستار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار