یادداشت/ مژده ورشوچی

روزهایی که دشمن از دلاوری‌هایتان خواب آرام نداشت

روز‌های دوران دفاع مقدس دشمن از دلاوری‌هایتان آرام و خواب نداشت. شما از رگ‌های بریده‌تان زیباترین سرود امید و پیروزی را فریاد کشیدید، همان وقت زیباترین حماسه‌ها سروده شد و بزرگترین ایثار‌ها به تحقق پیوست.
کد خبر: ۳۹۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸ - 01May 2020

گروه استان‌های دفاع‌پرس - مژده ورشوچی؛ خوشا به حالشان که چه زود ندای (ارجعی الی ربک) را لبیکی جانانه گفتند و جان شیرین را تقدیم جانان کردند.

در میان توده‌های عظیم ملت، قشر فرهنگی و معلمین و دبیران در صف اول این جهاد بزرگ قرار گرفتند. از یک سو، مسئولیت خطیر تعلیم و تربیت را به دوش داشتند و از سوی دیگر فرهنگ‌سازی جهت حضور اقشار مختلف در جبهه‌ها و مخصوصا دانش آموزان را با آگاهی تمام پذیرفتند، و در نهایت خود با حضوری سبز در کنار سایر بسیجیان، ارتشیان و سپاهیان اسلام، به تکلیف الهی خود که دفاع از کیان اسلام بود، عمل کردند. عده‌ای در خط مقدم به درجه ی رفیع شهادت رسیدند، و عده ای نیز در میان بمب و موشکهای اهدایی غرب و شرق در خاک و خون غلتیدند.

مظلومیت شما به مظلومیت آن مقتدایی بود که هر چه داشت در طبق اخلاص، به خدا هدیه داد و عاقبت سر بر سر پیمان نهاد.ای شهیدان خوشا به حال شما که در زیباترین دشت آلاله آرمیده اید. خوشا به حال شما که در بلندترین قله افتخار ایستاده اید.

آن روزها وقتی که سینه ها را سپر کردید و گلوله ها را به تمسخر گرفتید. وقتی پشت خاکریزها سنگر گرفتید و تانکها را به مبارزه طلبیدید، وقتی مسلسل ها را استهزا کردید؛ دشمن خوار و خفیف شد.

آن روزها دشمن از دلاوریهایتان آرام و خواب نداشت. شما از رگهای بریده تان زیباترین سرود امید و پیروزی را فریاد کشیدید، همان وقت زیباترین حماسه ها سروده شد و بزرگترین ایثارها به تحقق پیوست.

چه حزن انگیز است که ما هنوز مرده ایم و چه زیبا که شما از سالیان سال زنده و در ضیافت دوست میهمان.

عجب معامله ای، عجب کالایی، عجب خریداری، و چه سودآوری دو صد چندانی. شما هرگز فراموش نمی شوید. گل یاد شما هرگز در باغ ذهن ما پژمرده نمی‌شود. درخت سبز خاطره شما هرگز خزان نخواهد شد. شما پرفروغ ترین ستاره های این قرن هستید. شما معطرترین باغهای این دشت هستید. شما طرب انگیزترین سرودهای این بهشت هستید.

شما همواره زنده‌اید تا آن روز که با پیکر خونین، لبخند زنان از خاک در آئید و به یاری ما بشتابید.

از انقلاب اسلامی ایران به رهبری قائد عظیم الشان، حضرت امام خمینی(ره) در میان توده های محروم و مستضعف تاریخ منشأ تحول و دگرگونی عظیمی شد. مردمی که هرگز فکر استقلال را هم نمی کردند و اما این احساس غرور و استعلای مستضعفین بر مذاق مستکبرین خوش نیامد و جنگی نابرابر و ناجوانمردانه را بر ملتی که شعارش فقط استقلال و آزادی بود، تحمیل کردند و قصد نابودی فرهنگ و هویت ملت را داشتند.

در این جا تکلیف مردم سنگین بود، اما این ملت بار سنگین امانت الهی را بر دوش کشید و با نثار جان و مال خویش، امانت بزرگ خدا را که همانا نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، به خوبی حفظ کردند. و شهیدان در این راه هم به وظیفه خود عمل کرده و در امانت خدا کوتاهی نکردند و هم به قرب الهی که آرزوی هر انسان طالب سعادتی است، رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار