پیام مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان به مناسبت روز معلم؛

باید قدردان حرمت خون معلم‌هایی باشیم که به ما درس ایثار و شهادت دادند

سردار عباس یوسفی با گرامیداشت مقام معلم گفت: امیدوارم که لیاقت داشته باشیم و با ثبت و ضبط نقش آفرینی معلمان کشورمان در دوران دفاع مقدس برای همیشه تاریخ، قدردان حرمت خون معلم هایی باشیم که به ما درس ایثار و جهاد و شهادت دادند.
کد خبر: ۳۹۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ - 01May 2020

باید قدردان حرمت خون معلم هایی باشیم که به ما درس ایثار و جهاد و شهادت دادند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با ارسال پیامی هفته گرامیداشت مقام معلم را به جامعه فرهیخته فرهنگی خوزستان و کشور تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است؛

« ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ» نون، قسم به قلم و هرآنچه می نویسد.

اینک در آستانه هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم با گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید، استاد فرهیخته «مرتضی مطهری» و شهدای فرهنگی، فرارسیدن روز و هفته نکوداشت مقام معلم را به فرهنگیان و معلمان اندیشمند، فهیم، پر تلاش و دلسوز خوزستان تبریک عرض می‌نمایم و امیدوارم که لیاقت داشته باشیم برای همیشه تاریخ، قدردان حرمت خون معلم هایی باشیم که به ما درس ایثار و جهاد و شهادت دادند.

چه معلم هایی که سنگر تعلیم و تربیت را در یک فصل و سنگر جهاد و شهادت را در فصلی دیگر تدریس کردند و شاگردانی را در مکتب خود پروراندند که شیوه تدریس و نسل شان سال ها و قرن ها اسلام ناب محمدی را بیمه خواهد کرد.

حرمت قلم و حرمت شان معلم را که به حرمت خون شهدای فرهنگی کشور عزیزمان اضافه کنیم خواهیم یافت که باید بسیار اندوخته و توانایی داشته باشیم تا بتوانیم نقش بی بدیل و منحصر به فرد این قشر از جامعه را ثبت، ضبط و ماندگار کنیم.

امیدوارم در سال «جهش تولید» بتوانیم در جهت جهش تولیدات فرهنگی و ادبی نقش جامعه فرهیخته معلمان عزیز خوزستانی در دوران دفاع مقدس به خوبی عمل کنیم و شاهد انتشار آثار فاخری در این زمینه باشیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید «مرتضی مطهری» و شهدای جامعه فرهنگی و احترام به شان معنوی و اجتماعی معلم و آرزوی توفیق برای معلمان عزیزی که در بحران کرونا با تعهد همیشگی شان در راستای تدریس مسئولیت های آموزشی خود تلاش می کنند، این ایام مبارک را به همه فرهنگیان عزیز تبریک می گویم و امیدوارم که معلمان عزیز کشورم با الهام از فرهنگ ناب دفاع مقدس که غنی ترین عرصه فرهنگی حاکم بر جامعه و مورد نیاز نسل جوان ما به خصوص در بحران هاست، بتوانند همچون چهار دهه گذشته نسلی را پرورش دهند که تا واگذاری بیرق سبز اسلام ناب محمدی(ص) به صاحب برحقش حضرت ولی عصر(عج) سکان دار مقتدری برای کشور عزیز اسلامی مان باشند.

عباس یوسفی _ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار