مسئول کانون فرهنگی مسجد حضرت جوادالائمه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تلاش شبانه روزی مسجد جوادالائمه در مبارزه با کرونا

«رضا داوری» گفت: پایگاه بسیج منتظران شهادت و کانون فرهنگی مسجد حضرت جوادالائمه با تلاش و همت شبانه روزی در حال مبارزه با کرونا هستند.
کد خبر: ۳۹۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ - 07May 2020

«رضا داوری» مسئول کانون فرهنگی مسجد حضرت جوادالائمه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد اظهار داشت: مجموعه مسجد حضرت جوادالائمه (ع)  متشکل از عزیزانی در پایگاه مقاومت بسیج منتظران شهادت، هیئت مذهبی فرهنگی ابناالزهرا، موکب مردمی حضرت جوادالائمه (ع) و کانون فرهنگی شهید آیت الله مدنی، تقریبا از اولین مجموعه هاییاست  که بعد از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا سعی داشته بعنوان یکی از گروه های جهادی در راستای خدمت به مردم لرستان وارد صحنه مبارزه با ویروس منحوس کرونا شده و با تلاش و همت این ویروس را شکست دهد.

وی افزود: در روزهای نخست ورود کرونا به کشور به صورت خودجوش در بحث گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر پرتردد ورود پیدا کردیم و اماکن عمومی مثل پمب بنزین ها، پارک ها، دستگاه های خودپرداز و هر انچه که مورد استفاده عموم مردم بود را بعنوان هدفمان در این کار قرار دادیم و توانستیم به صورت روزانه تقریبا بیشترین اماکن در سطح شهر را مورد پوشش قرار دهیم.

فرمانده پایگاه بسیج منتظران شهادت تصریح کرد: قبل از ورود دیگر دستگاه‌ها سعی کردیم در سطح محله و به صورت خانه به خانه و کوچه به کوچه و خصوصا محله ی مرکزی شهر خرم اباد، گند زدایی و ضد عفونی را در قالب گروه موتوری و سواره انجام دادیم.

داوری گفت: یک ایستگاه سلامت کنار مسجد راه اندازی کردیم و ضد عفونی کردن خودروهای عبوری، توزیع۲۰۰۰ ماسک بین خودروها نیز انجام شد.

وی افزود: برای خانواده‌هایی که با وجود کرونا وضعیت اقتصادی سخت‌تری دارند مانند خانواده کارگران بسته‌های غذایی و بهداشتی شامل مواد غذایی مانند برنج، روغن، سویا، گوشت، مرغ، الکل، دستکش و ماسک تهیه و به خانواده‌هایی که از قبل شناسایی شد توزیع شد.

داوری خاطر نشان کرد: در روز سوم‌شعبان (میلاد سیدالشهدا) نیز کارگاه آبمیوه گیری طبیعی دایر کردیم و برای بیماران کرونایی شهرستان خرم‌آباد به مرکزیت بیمارستان عشایر به طور روزانه ۲۰۰ عدد نیم لیتری تهیه می‌شود و تاکنون ادامه دارد.

مسئول کانون فرهنگی مسجد حضرت جوادالائمه با اشاره به اینکه ۳۰۰ پکیج غذایی و بهداشتی بین خانواده های نیازمند توزیع شده است، گفت: با راه اندازی پویش نذر قربانی هزینه های جشن نیمه شعبان را جمع کرده و میان خانواده‌های نیازمند در قالب ۴۰ پکیج دیگر توزیع می کردیم.

داوری اظهار کرد: تمامی امکانات و مواد ضدعفونی کننده بصورت مردمی و توسط خیرین تهیه و در اختیار گروه جهادی مسجد حضرت جواد الائمه (ع) قرار گرفته بود که حدود هزار عدد مواد ضدعفونی کننده سطوح در محله های فقیرنشین شامل علی آباد، گل‌سفید و پشت بازار توزیع شده است.

وی بیان کرد: تولیدات فضای مجازی در راستای فرهنگ‌سازی، تشکیل پویش در راستای ماندن در خانه، کلیپ، پوستر و بنر صورت گرفته است و در بحث ضدعفونی کردن محلات نیز حدود ۶۰۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده با پشتیبانی خیرین مورد استفاده قرار گرفته است.

مسئول کانون فرهنگی مسجد حضرت جوادالائمه گفت: با توجه به اینکه بیشتر در مناطق فقیرنشین فعالیت می‌کنیم، انتظار ما توجه بیشتر به مردم این محلات است چرا که قشر فقیر‌نشین با وجود کرونا به مشکلات بیشتری برخوردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها