معرفی کتاب؛

«خرمای تلخ»

کتاب «خرمای تلخ» با موضوع «مجموعه داستان‌های کوتاه جایزه ادبی یوسف استان کهگیلویه و بویراحمد» با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.
کد خبر: ۳۹۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ - 01May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کتاب «خرمای تلخ»  با موضوع «مجموعه داستان‌های کوتاه جایزه ادبی یوسف استان کهگیلویه و بویراحمد» با گردآوری «سید علی‌نقی کرامت» در سال 1398 منتشر شده است.

این کتاب در 64 صفحه و در شمارگان صد نسخه با حمایت مدیریت هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویر‌احمد چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفته است.

در این کتاب خاطراتی با عناوین «بهشت را ندیده‌ام»، «خرمای تلخ»، «لاله عباسی»، «مادر باور»، «روح الله»، «۴٨ ساعت»، «ماه خاتون» و «عاشورای عباسی» به قلم نویسندگان استانی با بیانی جذاب و خواندنی گردآوری و تدوین شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

مادر بزرگ من، بی‌بی روشنک خانم، در هشتاد و شش سالگی عادت عجیبی دارد که آن را سالیان دور ترک نکرده است. هر روز دم دمای سحر که از خواب بلند می‌شود، دو رکعت نماز شب می‌گذارد. بعد ما بین این نماز تا اقامه‌ی نماز صبح، سه کار انجام می‌دهد: چراغ لاله عباسی‌اش را گردگیری می کند، گل‌های لاله عباسی حیاط را آب می‌دهد و بعد می‌نشیند کنار قالیچه‌ی زربفت‌کار تبریز که روی دیوار نصب شده، دست می‌برد توی گل‌های لاله عباسی قالی. انگار می‌خواهد گلبرگ‌هایشان را یکی یکی جدا کند. انگشتهایش را می‌برد بین هزارتوی گلبرگ‌ها و هر گلبرگ لاله عباسی که می‌آید زیر انگشتش یک صلوات می‌فرستد... 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها