دفاع‎پرس گزارش می‌دهد؛

از تامین امنیت مرز‌ها تا مقابله با ویروس کرونا توسط سبزپوشان ناجا

نیروی انتظامی ازجمله دستگاه‌هایی بود که علاوه بر برقراری نظم و امنیت در مرز‌ها با همه توان و تجهیزات برای مقابله با ویروس کرونا به میدان آمد.
کد خبر: ۳۹۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۴ - 03May 2020

از تامین امنیت مرز‌ها تا مقابله با ویروس کرونا با سبزپوشان ناجاگروه اجتماعی دفاع‌پرس: بیش از سه ماه می‌شود که ویروسی به نام کووید ۱۹ یا همان کرونا کشور‌های زیادی را درگیر خودش کرده و باعث شده در سراسر جهان بیش از سه میلیون نفر به این ویروس ناشناخته که روز به روز ابعاد جدیدی از آن کشف می‌شود، مبتلا شوند. در این بین آمریکا و کشور‌های اروپایی که ادعای ابرقدرتی و پیشرفت دارند بیشترین تلفات را به خود اختصاص داده‌اند.

با ورود ویروس کرونا به ایران همه دستگاه‌ها برای مقابله با شیوع این ویروس و درمان بیماران کرونایی پای کار آمدند؛ در این بین ارتش، سپاه، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و بسیج با آمادگی مثال‌زدنی هر کدام با امکانات و تجهیزات خود به یاری بیماران کرونایی شتافتند.

یکی از این دستگاه‌ها که از همان ابتدای ورود ویروس کرونا در میدان حاضر شد، نیروی انتظامی بود؛ این نیرو علاوه بر اجرای وظیفه ذاتی خود یعنی حفاظت از مرز‌ها و برقراری نظم و امنیت، اقدام به ضدعفونی معابر کرده و در راستای ارائه خدمات به بیماران کرونایی تمامی بیمارستان‌های خود را در اختیار این بیماران قرار داده است.

پس از گسترش ویروس کرونا در شهر‌ها برخی‌ها اقدام به احتکار ماسک، دستکش و اقلام بهداشتی کردند و نیروی انتظامی در این حوزه با بازرسی و اشراف اطلاعاتی توانست این محتکران را دستگیر کند. در همین زمینه، یکی دیگر از حوزه‌هایی که نیروی انتظامی به آن ورود کرد، فضای مجازی بود. نیروی انتظامی توانست با رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی، کسانی را که به دنبال ایجاد التهاب در جامعه بودند، دستگیر کند.

به گزارش دفاع‌پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا در روزهای پایانی فروردین‌ماه برخی از اقدامات نیروی انتظامی در زمینه مقابله با کرونا را تشریح کرد که آمار ارائه شده توسط وی (تا زمان اعلام این آمار) در ذیل آمده است.

ضدعفونی بیش از ۷۰۰ نقطه در سراسر کشور

فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی اولین نهادی بود که از تجهیزاتش برای ضدعفونی کردن معابر استفاده کرد و بیش از ۷۰۰ نقطه در شهر‌های مختلف توسط یگان ویژه ضدعفونی شده است.

بستری بیش از ۲ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های ناجا

نیروی انتظامی ۹ بیمارستان و ۵۹ مرکز کلینیکی خود را برای پذیرش بیماران کرونایی آماده کرد؛ تا به امروز حدود ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر به بیمارستان‌های ما مراجعه کردند و حدود دو هزار و ۸۰۰ نفر در بیمارستان‌هایمان بستری شدند.

فرمانده ناجا بیان کرد: از این دو هزار و ۸۰۰ نفر حدود ۵۰۰ نفر افرادی بودند که وضع حالی بدی داشتند و هم‌اکنون تنها ۱۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های ناجا بستری هستند.

بازرسی ۳۰ هزار انبار و داروخانه

سردار اشتری اظهار داشت: ۳۰ هزار انبار و داروخانه را بازرسی کردیم که از این تعداد سه هزار انبار و داروخانه به دلیل احتکار پلمب شدند؛ همچنین بیش از هزار و ۳۶۵ مورد توسط پلیس فتا برخورد شد که از این موارد ۳۶۵ نفر دستگیر شدند و به مابقی اخطار تلفنی داده شد.

قدردانی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از عملکرد ناجا

همچنین سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در بیست و چهارمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران نیروی انتظامی، در خصوص اقدامات ناجا در سال ۹۸ اظهار داشت: سال ۹۸ از حیث حوادث طبیعی در کشور و مأموریت‌های دیگر سال خاصی برای نیروی انتظامی بود و ناجا چه از حیث حوادث طبیعی که در کشور اتفاق افتاد و چه از جهت مأموریت‌هایی که به اقتضاء زمان در سال گذشته پیش آمد، توانست به خوبی نقش‌آفرینی کند؛ در مسئله غیرمترقبه شیوع ویروس کرونا در کشور نیز نیروی انتظامی توانست به خوبی ایفای نقش کند.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی در اجرای مأموریت‌های برنامه‌ریزی و طراحی شده از قبل، کاملاً آماده، پابه‌کار و با مدیریت مناسب وارد میدان عمل شد؛ این در حالی است که باید بگویم این نیروی خدوم و پرتلاش در مأموریت‌های غیرمترقبه و غیرقابل پیش‌بینی نیز عملکرد خوبی داشته است.

سرلشکر باقری مطرح کرد: در ابتدای سال ۹۸ احتمال وقوع سیل را کسی نمی‌داد و یا شیوع ویروس کرونا در اواخر سال پیش‌بینی نشده بود، اما نیروی انتظامی با انعطاف مناسب، چابکی کامل، مدیریت کارآمد و حضور به‌موقع در صحنه توانست در اولین لحظات و پیش از سایر ارگان‌ها، سخت‌ترین مأموریت‌ها را بر عهده بگیرد و در اجرای آن‌ها سربلند باشد که این رویکرد نیروی انتظامی نیز جای قدردانی دارد. همکاران ما از ابتدای شیوع ویروس کرونا به طور شبانه‌روزی در مأموریت‌های مختلف بهداشتی و درمانی و همچنین مأموریت‌های انتظامی و امنیتی در کنار سایر کادر درمانی در حال انجام وظیفه هستند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با ویروس کرونا، گفت: در این رابطه ناجا در کنار مأموریت‌های ذاتی خود، در خصوص درمان بیماران مبتلا به کرونا، مقابله با محتکران تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی، پاک‌سازی و ضدعفونی معابر و کنترل فضای مجازی و همچنین کنترل ورودی و خروجی شهر‌ها مأموریت‌های اساسی انجام داده است.

سرلشکر باقری ضمن قدردانی از تمامی اقدامات نیروی انتظامی در سال گذشته به فعالیت‌های قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) در نیرو‌های مسلح اشاره و تصریح کرد: این قرارگاه در همه سازمان‌ها، رده‌ها و استان‌های نیرو‌های مسلح خصوصاً ناجا بر حسب فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی فعال است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها