استقبال حماس از تلاش برای تحقق آشتی داخلی فلسطین

جنبش فلسطینی حماس از توجه خود به احیای مسیر آشتی داخلی و تحقق دوباره وحدت ملت فلسطین خبر داد.
کد خبر: ۳۹۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱ - 02May 2020

استقبال حماس از تلاش برای تحقق آشتی داخلی فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد، این جنبش با توجه بسیار تحرکات اخیر بسیاری از طرف‌های فلسطینی برای احیای مسیر آشتی داخلی و وحدت ملت فلسطین را دنبال می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، وی افزود، حماس هر آنچه برای تحقق منافع ملت فلسطین لازم باشد، انجام می‌دهد و برای تقویت جبهه داخلی خود در مقابله با اشغالگر تلاش می‌کند.

بدران ابراز امیدواری کرد که این تحولات مورد قبول تمام شرکای فلسطینی قرار بگیرد و در ادامه از تلاش تمام تجمعات و سازمان‌های فلسطینی برای تحقق وحدت تقدیر کرد.

وی سپس گفت، هنوز چالش‌های بسیاری در برابر «پروژه فلسطینی» قرار دارد و تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی آخرین آن‌ها نیست.

بدران تأکید کرد، مقابله با این پروژه رژیم صهیونیستی که ۳۰ درصد مساحت کرانه باختری از جمله دره اردن را در بر می‌گیرد، اولویت حماس و هر فرد فلسطینی در زمان فعلی است.

جنبش‌های فتح و حماس از سال ۲۰۰۷ توافقنامه‌هایی را با هدف تحقق آشتی ملی امضا کرده‌اند؛ توافقنامه‌هایی که تحت نظارت کشور‌های عربی امضا شده و به دلیل برخی موانع اجرایی نشده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار