سردار رضایی خبر داد؛

ناکامی باند قاچاق مواد مخدر در مرز‌های جنوب شرق/ کشف بیش از ۲ تُن مواد مخدر

فرمانده مرزبانی ناجا از ناکامی باند کلان قاچاق مواد مخدر و کشف دو تُن و ۳۰۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در منطقه مرزی میرجاوه خبر داد.
کد خبر: ۳۹۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ - 03May 2020

ناکامی باند قاچاق مواد مخدر در مرز‌های جنوب شرق/ کشف بیش از ۲ تُن مواد مخدربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در تشریح این خبر اظهار داشت: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مرزداران استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند کلان قاچاق مواد مخدر در منطقه مرزی میرجاوه مطلع شدند.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی مرزبانان، محل‌های تردد احتمالی قاچاقچیان شناسایی و برای رصد منطقه، تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی با حساسیت ویژه‌ای مورد استفاده قرار گرفت که رادار موجود در نوار مرزی، خودرو‌های قاچاقچیان را شناسایی کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: مأموران با اجرای طرح مهار و مسدود کردن محور‌های نفوذی، قاچاقچیان را در محاصره خود قرار داده و با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح و با رعایت اقدامات احتیاطی و تأمینی، اقدام به تیراندازی سنگین به سمت سوداگران مرگ کردند و قاچاقچیان که خود را در تنگنا می‌دیدند و توان مقابله با مرزبانان را نداشتند، با مخفی کردن محموله مواد مخدر در دهانه «ملندی»، از محل متواری شدند.

سردار رضایی با بیان اینکه یک نفر از سوداگران مرگ دستگیر شد و تلاش برای دستگیری سایر قاچاقچیان در مرز‌ها ادامه دارد، اظهار داشت: مرزبانان موفق شدند در پاک‌سازی محل درگیری ضمن توقیف دو دستگاه خودروی تویوتا، مقدار ۲ تُن و ۳۰۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل دو تُن و ۷۰ کیلوگرم تریاک، ۱۴۳ کیلوگرم حشیش، ۶۰ کیلوگرم شیشه و ۳۳ کیلوگرم سایر مواد مخدر را به همراه مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات کشف کنند.

این مقام ارشد مرزبانی خاطرنشان کرد: مرز‌های جنوب شرق، شرق و جنوبی کشور با حضور مرزبانان غیور، برای فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر ناامن است و مأموران برای مبارزه با این پدیده شوم خانمان‌سوز، اجازه جولان به قاچاقچیان و باند‌های کلان قاچاق مواد مخدر را در مرز‌های کشور نخواهند داد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار