چرا مقوله سبک زندگی در بیانیه گام دوم مبسوط تشریح نشد؟

احمد قدیری گفت: مهمترین عاملی که در سبک زندگی وجود دارد فارغ از بحث اعتقادات، بحث اجبار‌های بیرونی خصوصا از جنس مسائل اقتصادی است.
کد خبر: ۳۹۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ - 03May 2020

چرا مقوله سبک زندگی در بیانیه گام دوم مبسوط تشریح نشد؟به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، دکتر «احمد قدیری» دکترای حقوق بین الملل در گفت‎وگویی با موضوع نمود‌های سبک زندگی غربی در تقابل با سبک زندگی ایرانی، اسلامی و نیز با اشاره به بند هفتم از آخرین فراز بیانیه گام دوم تحت عنوان «سبک زندگی» اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بند فرمودند «سخن لازم در این باره بسیار است. آن را به فرصتی دیگر وامیگذارم و به همین جمله اکتفا می‌کنم که تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوان‌ها است.»

وی متذکر شد: آنقدر موضوع سبک زندگی مطلب داشته و حجیم بوده که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را مبسوط نامیدند و به فرصتی دیگر واگذار کردند. ولی چون به آن زیاد پرداخته نشده از آن به راحتی عبور می‌کنیم و به بند‌های دیگر بیشتر می‌پردازیم.

دکترای حقوق بین الملل اظهار کرد: ظهور و بروز و نمود سبک زندگی بشر ناشی از دو مولفه است؛ یکی مولفه درونی و اعتقادی است. یعنی به هر دلیلی فردی تفکری، تصوری، انگاره ای، اعتقادی به چیزی دارد یا ندارد هم این اعتقادات است که خروجی اش نوع خاصی از سبک زندگی می‌شود و فارغ از این جوشش درونی یک مولفه اثرگذار بیرونی هم موثر است که ما بعضا به این کمتر می‌پردازیم.

وی افزود: مهمترین عاملی که در سبک زندگی وجود دارد فارغ از اعتقادات، بحث اجبار‌های بیرونی خصوصا از جنس مسائل اقتصادی است.

قدیری با اظهار به اینکه در بیانیه گام دوم تکلیف مشخص شده است، عنوان کرد: هدف خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است. تمدن سازی دارای چهار لایه است. ما ابتدا انقلاب اسلامی را رقم زدیم بعد بحث حکومت اسلامی و حکومت سازی است و سپس بحث دولت سازی است و خروجی همه مراحل قبلی جامعه اسلامی است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه مدرسه و خانواده بر سبک زندگی موثر است، اما مهمترین مولفه تولید محتوا با رسانه‌های صوتی و تصویری و اجتماعی می‌باشد.

دکترای حقوق بین الملل به محتوای رسانه در ایجاد سبک زندگی اشاره کرد و گفت: رویکرد ما در اینجا باید هم سلبی و هم ایجابی باشد. ما نه فقط باید غرق در سواد رسانه و آموزش فهم و پالایش محتوا شویم بلکه نباید این را رها کنیم و فقط به سراغ ببین و نبین‌ها برویم.

چیزی که لازم است داده‌های ذهنی است که خروجی اش در عمل سبک زندگی می‌شود. باید رویکرد سلبی و ایجابی را توامان داشته باشیم.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار