سرهنگ باستانی مطرح کرد؛

اجرای طرح غربالگری بیماری کرونا تحت سامانه الکترونیک خودارزیابی ناجا

رئیس مرکز معاینات پزشکی معاونت بهداد ناجا با اشاره به راه‌اندازی سامانه الکترونیک خودارزیابی بیماری کرونا در جریان شیوع این بیماری از ثبت نام و غربالگری ۱۰۰ درصد کارکنان وظیفه و بالغ بر ۸۰ درصد کارکنان پایور و خانواده‌های تحت این سامانه خبر داد.
کد خبر: ۳۹۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ - 03May 2020

اجرای طرح غربالگری بیماری کرونا تحت سامانه الکترونیک خودارزیابی ناجا/ غربالگری ۱۰۰ درصد کارکنان وظیفه و بالغ بر ۸۰ درصد کارکنان پایوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «آرش باستانی» رئیس مرکز معاینات پزشکی معاونت بهداد ناجا اظهار داشت: مرکز معاینات پزشکی معاونت بهداد ناجا علاوه بر انجام امور جاری و وظایف ذاتی خود، در جریان شیوع بیماری کرونا، اجرای طرح غربالگری کارکنان و خانواده‌های آن‌ها را تحت سامانه الکترونیک خودارزیابی ناجا در دستور کار داشت.

وی با بیان این که این سامانه به‌منظور رفاه حال کارکنان و غربالگری افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در جامعه ناجا راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: کارکنان و خانواده‌های آن‌ها با وارد شدن به این سامانه و ثبت اطلاعات خود به سوالات خود ارزیابی بیماری کرونا پاسخ می‌دهند و راهنمایی‌های لازم را مطابق با آخرین دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از طریق کارشناسان مربوطه دریافت می‌کنند.

باستانی ادامه داد: افراد ثبت نام کننده در این سامانه بر اساس خود اظهاری‌های ثبت شده به سه دسته افراد مشکوک، علامت‌دار و بی‌علامت تقسیم‌بندی می‌شوند که افراد مشکوک تحت پیگیری و مشاوره مراقبین و کارشناسان سلامت سامانه قرار می‌گیرند و افراد علامت‌دار از طریق هماهنگی با مراکز درمانی ناجا برای انجام تست‌های تشخیصی بیماری کووید ۱۹ به این مراکز منتقل و تحت پیگیری‌های درمانی قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز معاینات پزشکی معاونت بهداد ناجا با اشاره به این که ثبت نام در سامانه خودارزیابی بیماری کرونا برای کلیه کارکنان پایور و وظیفه الزامی است، خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر ۸۰ درصد کارکنان و عائله تحت تکفل آن‌ها در این سامانه ثبت نام و تحت غربالگری بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

وی همچنین از اجرای طرح غربالگری کارکنان وظیفه تحت سامانه الکترونیک خودارزیابی ناجا خبر داد و افزود: کارکنان وظیفه از طریق نیروی انسانی یگان خدمتی خود ملزم به ثبت نام در این سامانه هستند و تا کنون ۱۰۰ درصد کارکنان وظیفه ثبت نام شده در این سامانه تحت غربالگری بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

باستانی در ادامه به اجرای طرح غربالگری بیماری کرونا ویژه مسئولین ناجا اشاره و بیان کرد: این اقدام با مشارکت بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر (عج) ناجا طی چند مرحله به اجرا درآمده است.

رئیس مرکز معاینات پزشکی معاونت بهداد ناجا همچنین مشارکت مرکز معاینات پزشکی معاونت بهداد ناجا با ادارات مختلف این معاونت در بسته‌بندی و آماده‌سازی اقلام بهداشتی و مراقبت فردی ویژه یگان‌های ناجا را از دیگر اقدامات این مرکز در جریان شیوع بیماری کرونا عنوان کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار