مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

داستان زندگی هر شهید یک کتاب تعلیم و تربیت است

«علیرضا نخعی» با اشاره به اینکه داستان زندگی هر شهید یک کتاب تعلیم و تربیت است، گفت: اگر تمام وقایع دفاع مقدس را برای جوانان بیان کنیم و آنها را در حال و هوای دفاع مقدس قرار دهیم در تعلیم و تربیت آنها معجزه می‌کند.
کد خبر: ۳۹۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ - 03May 2020

به‌ گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «علیرضا نخعی» مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در دیدار با مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ضمن تقدیر از خدمات خوب اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان، اظهار داشت: معلمی به نام نیست بلکه به اندیشه است، یکی از مهمترین مواردی که در دوران دفاع مقدس حاکم بود، خلوص، تواضع و مکارم اخلاق رزمندگان بود.

نخعی افزود: اگر بتوانیم جوانان را با این اندیشه آشنا کنیم که در دوران دفاع مقدس چه اتفاقات ارزشمندی در جبهه‌ها افتاده می‌توان به نتایج خوبی رسید و باید سعی کنیم از ارزش ها، رسم و راه شهدا و اهداف مقدسشان غفلت نشویم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: جوانان این مرز و بوم  باید بدانند ایثار و فداکاری چیست، برای میهن و ارزش‌های اعتقادی جان فشانی کردن چیست و راه و هدف شهیدان را بیاموزند و بدانند که از همه چیز بی‌نیاز هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: داستان زندگی هر شهید یک کتاب تعلیم و تربیت است و اگر تمام وقایع دفاع مقدس را فقط برای جوانان بیان کنیم و آنها را در حال و هوای دفاع مقدس قرار دهیم در تعلیم و تربیت آنها معجزه می‌کند.

نخعی تصریح کرد: ما تجربه اعزام کردن دانش آموزان به جبهه های حق علیه باطل در بحث راهیان نور را داشته‌ایم که قبل از سفر و بعد از سفر چه تحولی پیدا کرده اند و هم اکنون با تعطیلی مدارس، معلمان از راه دور و به صورت مجازی ارزش‌های نورانی دفاع مقدس و فرهنگ اعتقادی اسلام را از حفظ قرآن و قرائت قرآن و جلسات قرآنی تا مسابقات فرهنگی برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار