آغاز عملیات نظامی پیگرد داعش در ۳ استان عراق

عملیات نظامی برای پیگرد عناصر گروه تروریستی داعش به‌دستور عادل عبدالمهدی فرمانده‌کل مستعفی نیروهای مسلح در عراق در سه استان این کشور آغاز شد.
کد خبر: ۳۹۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ - 03May 2020

آغاز عملیات نظامی پیگرد داعش در ۳ استان عراقبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، عبدالکریم خلف سخنگوی دفتر فرمانده‌کل نیروهای مسلح عراق در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت: در راستای دستور عادل عبدالمهدی فرمانده‌کل نیروهای مسلح، عملیاتی نظامی برای پیگرد بقایای داعش در اطراف استان صلاح‌الدین و غرب استان دیالی و استان الانبار آغاز شد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز شنبه اعلام کرد که حمله اخیر داعش به مناطق مکیشفیه و بلد در استان صلاح‌الدین به‌معنای توانایی این گروه تروریستی برای یورش به شهرها نیست.

سرتیپ تحسین الخفاجی سخنگوی عملیات مشترک عراق گفت: حمله بامداد شنبه داعش نشان می‌دهد که گروهک‌های تروریستی بعد از دریافت ضربات شدید زیر فشار هستند.

آخرین ضربه را فرماندهی صلاح‌الدین و سامرا و دیالی در منطقه مطیبیجه به این گروهک‌ها وارد کرد. این فرماندهی با تجهیزات و ادوات و داده‌های اطلاعاتی توانست ضربات مهمی به این گروهک‌ها وارد کند.

وی افزود: عناصر گروه تروریستی داعش در مناطق ناهموار و صعب‌العبور و کوهستان و دره‌ها و نیز جزایر رودخانه دجله حضور دارند و در آنجا جابه‌جا می‌شوند و داعش توان یورش به شهرها را ندارد زیرا از نیروی لازم و مدیریت منابع مالی برخوردار نیست.

الخفاجی فاش کرد که جنگنده‌های اف16 عراق 10 روز پیش براساس اطلاعات دقیق، ضربه‌ای شدید به تروریست‌ها در غرب منطقه الدور وارد کرده 14 نفر از آنها از جمله شماری از خارجی‌ها را به هلاکت رساندند. این منطقه محلی برای ذخیره مهمات و تجهیزات و مسلح شدن داعش به‌شمار می‌رود.

وی گفت: داعش در این مناطق به‌طور 24ساعته با دوربین‌ها و شناسایی هوایی و منابع تأمین‌کننده اطلاعات برای نیروهای امنیتی زیر نظر است و عناصر این گروه به استفاده از تک‌تیرانداز برای از کار انداختن دوربین‌ها به‌منظور جلوگیری از رصد خودشان روی آورده‌اند.

ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق روز شنبه جزئیات حمله اخیر گروه تروریستی داعش در استان صلاح‌الدین و شهادت 10 نیروی الحشد الشعبی را تشریح کرد.‎

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار