سردار دلشاد خبر داد؛

کسب رتبه دوم ایران در مقابله با ویروس کرونا/ تجلیل از برگزیدگان طرح‌های منتخب بومی در حوزه ضدعفونی

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی ستاد کل نیرو‌های مسلح از برگزیدگان طرح‌های منتخب بومی ضدعفونی و استریلیزاسیون در بخش ملی تقدیر کرد.
کد خبر: ۳۹۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ - 03May 2020

معرفی برگزیدگان طرح‌های منتخب بومی ضدعفونی و استریلیزاسیونبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد عزیزی دلشاد» رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی ستاد کل نیرو‌های مسلح، عصر امروز در نشست با مسئولان شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی که در محل ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، اظهار داشت: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای مقابله با ویروس کرونا و تهدیدات بیولوژیک قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) در ۲۲ اسفند تشکیل و نخستین جلسه خود را در ۲۳ اسفند سال گذشته به ریاست سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار کرد.

وی تصریح کرد: در این قرارگاه بخش‌های مختلف نیرو‌های مسلح جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا پای کار آمدند و در حوزه‌های مختلفی، چون ضدعفونی معابر شهری، تاسیس نقاهتگاه‌ها، برپایی بیمارستان‌های صحرایی، تغییر کاربری کارخانجات خیاطی به تولید ماسک و راه‌اندازی کارخانه‌های تولید محلول ضدعفونی کننده نقش آفرینی کردند.

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیرو‌های مسلح ضمن اجرای ماموریت‌های محوله در حوزه پدافند زیستی توانستند ماموریت‌های ذاتی خود را در حفظ امنیت به خوبی انجام دهند و بار دیگر اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان و بداندیشان بکشند.

وی خاطرنشان کرد: همانطوری که شاهد بودیم به جهت عملکرد مطلوب نیرو‌های مسلح در کنار ستاد ملی مبارزه با کرونا، سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با صدور پیام‌هایی جداگانه اعلام آمادگی کردند تا تجربیات موفقیت آمیز مجموعه نیرو‌های مسلح را در اختیار کشور‌های دوست و برادر قرار دهند که این افتخاری برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

سردار دلشاد تصریح کرد: طبق آمار‌های به دست آمده جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا توانسته است رتبه دوم را در دنیا به جهت مقابله صحیح با این بیماری در حوزه پیشگیری و درمان به دست آورد.

وی با بیان اینکه ملت ایران مردمی متدین و ارزش‌مدار هستند، گفت: حس همبستگی و دین‌مداری مردم ایران باعث شد نه تنها شاهد صحنه‌های دلخراشی از هرج و مرج و ناهنجاری اجتماعی نباشیم، بلکه ما در ایران شاهد اتفاقات زیبا، انسان دوستانه و ارزشمندی بر پایه همبستگی، همدلی، ایثار و از خودگذشتگی بودیم.

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه نقش رهبری را در ایجاد انسجام و یکپارچگی ملی بی‌بدیل دانست و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک مرجعیت دینی و رهبری سیاسی بر رزمایش کمک مومنانه تاکید کردند و از طرفی نیز با ادغام فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی و نیرو‌های مسلح در این حوزه انسجام و یکپارچگی ایجاد کردند.

وی ایجاد ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی و اقداماتی از این قبیل را از جمله فعالیت‌های ارزشمند نیرو‌های مسلح برشمرد و افزود: بسیاری از کشور‌ها در حوزه مدیریت تخت بیمارستانی با مشکل مواجه بودند؛ در شرایطی که جمهوری اسلامی در این رابطه هیچ گاه با مشکل خاصی مواجه نبود.

سردار دلشاد با اشاره به فعالیت‌های کمیته فنی و تحقیقاتی قرارگاه امام رضا (ع) گفت: مجموعه طرح‌های ارائه شده در نیرو‌های مسلح اعم از دانشگاه‌های علوم پزشکی بقیه الله، دانشگاه علوم پزشکی ارتش و دانشگاه علوم پزشکی ولیعصر ناجا و مراکز تحقیقاتی وزارت دفاع را در کنار بخش‌های ملی مورد توجه قرار دادیم و در این میان پس از طی مراحل کارشناسی و آزمایشگاهی بخشی از این طرح‌ها را به عنوان طرح برگزیده انتخاب کردیم.

در این نشست سردار دلشاد ضمن تاکید بر تعامل با شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی و تحقیقاتی و صنعتی که در بخش های ملی فعال هستند از همکاری این مراکز با قرارگاه امام رضا (ع) تقدیر کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها