مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان اصفهان:

در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس همه دستگاه ها نقش دارند

سردار مجتبی شیروانیان گفت: برای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، این ۴۳ هفته بین دستگاه‌های مختلف تقسیم وظیفه شد و همه نقشی بر عهده دارند.
کد خبر: ۳۹۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰ - 03May 2020

هرکجا تجربه موفقی داشتیم از تجربیات دفاع مقدس بوده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، سردار مجتبی شیروانیان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان امروز در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس در سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به پیش رو بودن چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: همه ما به برکت شهدای انقلاب اسلامی و دستاوردهای دفاع مقدس همه بحران‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و تحریم‌ها و فشارهایی که دشمنان بر ملت ما تحمیل کرده را فاتحانه پشت سر گذاشته‌ایم.

سردار «مجتبی شیروانیان» گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس همدلی مردم با نظام و رهبری باعث شد شرایط نابرابری که با دشمنان داشتیم را بدون اینکه ذره ای از خاک خود را به دشمن بدهیم با موفقیت پشت سر بگذاریم، امروز هم هرکجا تجربه موفقی داشتم از تجربیات دفاع مقدس بوده است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس مربوط به قشر و دستگاه خاصی نیست، گفت: همان‌طور که همه دستگاه‌ها و اقشار در دفاع مقدس نقش داشتند در زنده نگه داشتن یاد آن دوران نیر همه دستگاه ها باید همکاری داشته باشند.

شروانیان با اشاره به ضرورت زنده نگاهداشتن روز ۲۵ آبان به عنوان روز بزرگداشت اصفهان تصریح کرد: در هیچ کجای کشور نبوده که در یک روز حدود 370 شهید در یک استان تشییع شود و در همان روز تعداد زیادی در همان استان به جبهه اعزام شوند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند گنجینه دفاع مقدس را بنیاد حفظ آثار به تنهایی نمی‌تواند حفظ و حراست کند بلکه همه دستگاه ها در تبیین و حفظ آن گنجینه باید همکاری کنند، افزود: اگر تاریخ دفاع مقدس از گنجینه سینه ها بیرون نیاید و تحلیل نشود دچار تحریف و فراموشی خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام «رحمت‌الله اروجی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: این طرحی که برای هماهنگی دستگاه ها پیرامون بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس آماده کرده اید ماجور است و این نمونه یک حرکت ارزنده و برنامه ریزی دقیق در سال جهش تولید است.

وی با بیان اینکه چهار گروه هستند که با سازمان در ارتباط هستند عنوان کرد: گروه اول جامعه تبلیغ دین است و هر گروهی در جرگه تبلیغ دین باشید عائله سازمان به حساب می‌آیند، گروه دوم تشکل های دینی شامل هیئات مذهبی جامعه مداحان کانون های فرهنگی و انجمن های اسلامی هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه حدود پنج هزار هیئت، بیش از ۵۲۰ کانون فرهنگی ثبت شده و حدود شش هزار طلبه و مداح خواهر تحت نظر سازمان هستند، خاطرنشان کرد: البته این بدین معنا نیست که ما از اینها پشتیبانی مالی داشته ایم بلکه بسیاری از اینها به صورت جهادی در حال فعالیت هستند که بعضی کانون ها در سطح شهرستان برخی در سطح استان و برخی در سطح کشور تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه باید از ارائه محتوای ارائه شده گسترده خود‌داری کرد، گفت: این کار یک درگیری بین تشکل های مختلف ایجاد می‌کند بر این اساس باید از این برنامه آنچه عملیاتی است به دستگاه‌ها ارائه شود و از طرفی با حذف موازی کاری ها وقت دستگاه ها گرفته نشود چنانکه امروز بیش از هر زمان نیاز است دستگاه های دولتی با اصلاح ساختار قدم در گام دوم انقلاب بردارد بنابر این لازم است هر سازمان بر اساس رسالتش ببیند آیا نتیجه مطوبی که می‌خواسته داشته یا نداشته است.

اروجی با بیان اینکه خیلی از دستگاه ها ساختارشان مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب نیست، اضافه کرد: یکسری کارهای روتین در حوزه اجرا وجود دارد که مناسبتی هستند و سازمان تبلیغات از تصدی‌گری بر اینها منع شده و ما صرفا بیشتر هدایتگری راهبردی را در راستای کار خود داریم که این امر هم نباید ارگانی شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما با توجه به تعریف وظایف سازمانی خودمان هر کمکی بتوانیم در این راستا انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار