پرواز گسترده بالگرد‌ها و جنگنده‌های آمریکایی بر فراز شهر الحسکه سوریه

بالگرد‌ها و جنگنده‌ها و هواپیما‌های آمریکایی به طور گسترده بر فراز شهر الحسکه به پرواز در آمده و همزمان شبه‌نظامیان کرد و نیرو‌های اشغالگر آمریکایی اقدام به بستن مسیر‌های منتهی به منطقه کردند.
کد خبر: ۳۹۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱ - 03May 2020

پرواز گسترده بالگرد‌ها و جنگنده‌های آمریکایی بر فراز شهر الحسکه سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، منابع خبری در شهر الحسکه در شمال شرق سوریه از پرواز گسترده بالگردها، جنگنده‌ها و هواپیما‌های شناسایی اشغالگران آمریکایی بر فراز این شهر خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پرواز جنگنده‌ها در بخش جنوبی شهر که زندان مرکزی الحسکه و زندان «المعهد» که تعدادی زیادی از عناصر داعش در آن نگهداری می‌شود، صورت گرفت. زندان المعهد پیش از اشغال منطقه به دست آمریکا و نیرو‌های کرد همسو با، آن مرکز دولتی آموزش «مهارت‌های ملی» بود.

همچنین در بخش جنوبی الحسکه، منطقه «غویران» و تعدادی از پایگاه‌های نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) و یک پایگاه کوچک نیرو‌های آمریکایی واقع شده است.

همزمان نیرو‌های آمریکایی و شبه‌نظامیان کرد یک کمربند امنیتی در اطراف منطقه ایجاد کرده‌اند.

پیش از پرواز گسترده باگرد‌ها و هواپیماها، شبه‌نظامیان کرد اقدام به اشغال ساختمان‌های دولتی و مرکز فنی آموزش‌های گردشگری و هتلداری و هنرستان ملی هتلداری کرده و کارکنان این مراکز را در منطقه «غویران» بیرون کردند.

هنوز منابع رسمی کرد‌های سوریه یا منابع آمریکایی توضیحی درباره این اقدامات نداده‌اند.

روز گذشته نیز منابع محلی به روزنامه الوطن سوریه گفتند که عناصر امنیتی وابسته به کرد‌های سوریه (آسایش) به بهانه ممانعت از شیوع ویروس کرونا، اقدام به بستن تمامی مغازه‌ها و اماکن عمومی و اعلام ممنوعیت رفت و آمد در تمامی مناطق تحت تسلط نیرو‌های قسد در سطح شهر الحسکه کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار