زندگی نامه شهید «بهمن زادپور»؛

شهیدی که تکیه کلامش جهاد در راه خدا بود

در فرازی از زندگی نامه شهید «بهمن زادپور» آمده است: او همیشه از آیات الهی سخن می گفت و تکیه کلامش این بود که آنانکه در راه خدا جهاد می کنند و تقوی پیشه سازند البته خداوند راه های روشن را نشانشان خواهد داد.
کد خبر: ۳۹۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶ - 03May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «بهمن زادپور» در پانزدهم بهمن سال 1340 در شهرستان دوره خانواده ای علاقمند به فرهنگ انسان ساز اسلام به دنیا آمد. در اول طفولیت پدر خود را از دست داد و بار مسئولیت فرزندان بر دوش مادر افتاد و مادر در این راه با تلاشی والا به تربیت فرزندان همت گماشت.

بهمن پس از طی دوران کودکی، راهی مدرسه شد و تحصیلات خود را تا أخذ مدرک دیپلم با موفقیت پشت سر گذاشت.

وی در فصل تابستان و اوقات فراغت در کلاسهای مذهبی که از طرف دفتر کارخانه سیمان تشکیل میشد شرکت می کرد. وی از شاگردان خوب و مخلص روحانی مبارز، شهید بزرگوار شیخ مصطفی انصاری می بود که در زمان جنگ تحمیلی در بمباران شهرها به خیل شهدا پیوست.

شهید زادپور نوجوانی متین، با وقار، محبوب و مهربان بود. بیشتر اوقات خود را در کتابخانه ی دفتر مذهبی کارخانه سیمان به مطالعه می پرداخت. مرتبا در مسجد جهت برگزاری نماز جماعت حاضر می شد. او همیشه از آیات الهی سخن می گفت و تکیه کلامش این بود که آنانکه در راه خدا جهاد می کنند و تقوی پیشه سازند البته خداوند راه های روشن را نشانشان خواهد داد.

در سال ۱۳۵۸ در آزمون دانشگاه افسری شرکت کرد و پذیرفته شد. دوره های آموزشی را زیر نظر فرماندهی همچون شهید نامجوی به مدت سه سال در ادامه داد و با درجه در دانشکده ی افسری نظام، تحولی چشمگیر در رفتار وکردا پدید آمد. به طوریکه همواره از سجایا و مناقب و وصایای امام خ نایب بر حق امام زمان (عجل الله فرجه)، ولی امر مسلمین، (ص) بیان می آورد و می گفت در تمام طول تاریخ عارف پشمینه پوش زیاد دیده می شود که به فکر خود بوده و گلیم خود را از آب بیرون کشیدند. ولی یک عارف چکمه پوش به نام امام خمینی، معادله ی نابرابر دنیا را به نفع قرآن و اسلام و مستضعفین بر هم زد و پوزه ابر جنایتکاران و مستکبران را به خاک مالید.

بهمن بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشکده ی افسری نظام با درجه ی ستوان دومی جهت گذراندن دوره ی تکاور کوهستان و هوابرد به شیراز اعزام گشته و پس از موفقیت در سپری کردن این دوره، به عنوان کمک مربیان تکاور کوهستان در شیراز به خدمت گرفته شد. پس از آن به لشکر ۹۲ زرهی اهواز اعزام و در یکی از گردان های این لشکر به عنوان معاونت گروهان به جبهه های حق علیه باطل اعزام گردید و در جزیره ی مجنون به نبرد با دشمن بعثی پرداخت. سرانجام این شهید عالی مقام در شانزدهم دی سال 1364 بعد از چندین ماه مجاهدت در راه دفاع از خاک کشورش، در منطقه ی عملیاتی خیبر بر اثر اصابت ترکش خمپاره مزدوران بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار