باجلان در نشست خبری مطرح کرد؛

مشارکت نیروی پدافند هوایی در طرح اطعام مهدوی/ توزیع ۷۰ درصد بسته‌های غذایی در مناطق روستایی و صعب‌العبور

رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی کمیته امداد امام خمینی (ره) از بکارگیری تجهیزات لجستیک نیروی پدافند هوایی ارتش در جهت توزیع غذا بین نیازمندان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ - 04May 2020

مشارکت نیروی پدافند هوایی در طرح اطعام مهدوی/ توزیع ۷۰ درصد بسته‌های غذایی در مناطق روستایی، مرزی و صعب‌العبوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مجید باجلان» رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کشور ما از ابتدای اسفند ۹۸ درگیر موضوع ویروس کرونا شد، اظهار داشت: با توجه به آمار و اطلاعات، کشور‌هایی که مدعی پیشرفت‌های پزشکی بودند، در مقابله با این ویروس، عاجز شدند.

وی با اشاره به اینکه مردم همواره در میدان حضوری فعال داشته‌اند، گفت: امروز هم مردم در قالب گروه‌های جهادی به مقابله با ویروس کرونا پرداخته‌اند.

رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی کمیته امداد افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا برخی‌ها شغل خود را از دست دادند که با توجه به این موضوع، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نیمه شعبان موضوع رزمایش همدلی و مواسات و کمک‌های مومنانه را مطرح کردند.

باجلان ادامه داد: کمیته امداد پس از بیانات حضرت امام خامنه‌ای بر اساس ماده‌های ۱۰ و ۱۱ که ترویج خیر و احسان و همکاری با گروه‌های خیر است، کمیته امداد در قالب پویش ایران همدل در ماه مبارک رمضان وارد این رزمایش شد.

وی بیان کرد: کمیته امداد با همکاری بنیاد مستضعفان، بسیج مستضعفین، ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه و بخش محرومیت‌زدایی قرارگاه خاتم اقدام به توزیع سه میلیون و ۵۰۰ هزار سبد معیشتی در بین نیازمندان کرد.

رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی با بیان اینکه در طرح پویش ایران همدل، جامعه مددجویان و نیازمندان مد نظر است، افزود: پس از شیوع کرونا نیازمندان بیشتری به ما مراجعه کردند؛ لذا برای کمک به نیازمندان طرح همسفره در کمیته امداد ایجاد شد که یکی از زیرشاخه‌های آن، طرح اطعام مهدوی است.

باجلان گفت: در راستای طرح اطعام مهدوی ۳۱۳ آشپزخانه مهدوی جهت توزیع غذای گرم بین نیازمندان و مددجویان در کشور راه‌اندازی شد؛ در هر یک از این آشپزخانه‌ها یک کارشناس علوم پزشکی حضوری فعال دارد و تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح از ظرفیت‌های نیروی پدافند هوایی ارتش، موکب‌ها، گروه‌های جهادی و چهار هزار خیریه وابسته به کمیته امداد استفاده شده است.

رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی کمیته امداد با بیان اینکه از ظرفیت‌های لجستیکی پدافند هوایی ارتش در جهت توزیع بسته‌های غذایی استفاده می‌شود، عنوان کرد: ۷۰ درصد از بسته‌های غذایی در مناطق روستایی، مرزی و صعب‌العبور توزیع می‌شود.

باجلان با بیان اینکه هدف ما راه‌اندازی ۳۱۳ آشپزخانه اطعام مهدوی در سراسر کشور بود، گفت: با همکاری تمامی دستگاه‌ها، خیریه‌ها و گرو‌ه‌های جهادی هم‌اکنون یک‌هزار و ۶۰ آشپزخانه در سراسر کشور راه‌اندازی شده است؛ در این آشپزخانه‌ها سامانه‌ای طراحی شده که به‌صورت آنلاین می‌توان آن‌ها را بررسی کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر در این آشپزخانه‌ها مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: تا شب گذشته یک میلیون و ۴۵۰ هزار پرس غذا طبخ و توزیع شده است که ارزش ریالی آن، ۲۱ میلیارد تومان بوده است.

رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی اظهار داشت: هدف‌گذاری ما توزیع پنج میلیون غذای گرم بوده، اما با توجه به آمار آشپزخانه‌ها از توزیع پنج میلیون پرس غذا عبور خواهیم کرد.

باجلان با بیان اینکه هر ساله کمیته امداد در ماه مبارک رمضان جشن‌هایی را برگزار می‌کرد، افزود: با توجه به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجمع نخواهیم داشت و این جشن‌ها برگزار نخواهد شد؛ اما امسال در ماه مبارک رمضان، ما جشن اطعام مهدوی را گرفتیم که این موضوع از این پس هر ساله به‌عنوان یک سنت ماندگار انجام خواهد شد.

وی گفت: در قالب طرح پویش ایران همدل تاکنون هشت و نیم میلیارد تومان جمع‌آوری شده که دو میلیارد تومان از این مبلغ از طریق درگاه USSD و در مدت زمان کمتر از یک هفته توسط مردم جمع‌آوری شده است.

رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی با بیان اینکه در سراسر کشور تاکنون ۵۰‌ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است، عنوان کرد: تمامی این کمک‌ها در طرح اطعام مهدوی و در مناطق محروم هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها