رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع خبر داد؛

طراحی سامانه ژئوماتیک ضد کرونا، مچ‌بند و مودم‌های سلامت هوشمند

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع از طراحی سامانه ژئوماتیک ضد کرونا با هدف شناسایی اقدامات مکانی در خصوص پایش و رصد ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۳۹۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ - 04May 2020

رونمایی از سامانه ژئوماتیک ضد کرونا، مچ بند و مودم‌های سلامت هوشمندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، دکتر «رضا اله‌ورن» رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع در تشریح عملکرد این سازمان در خصوص مبارزه و کنترل شیوع بیماری کرونا در کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای مدافع سلامت اظهار داشت: وزارت دفاع در چارچوب وظایفی که ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور و همچنین قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح به عهده آن گذاشته بود، از دو ماه قبل اقدام به تولید کیت‌های تشخیصی مولکولی PCR کرد و پس از دریافت تأییدیه‌های لازم از مبادی ذی‌ربط و انستیتو پاستور ایران این کیت‌ها را به تولید انبوه رساند.

وی با بیان اینکه تا کنون شش هزار نمونه‌گیری با این کیت‌ها در مراکز درمانی نیرو‌های مسلح انجام شده است، گفت: از این تعداد نمونه‌گیری، ۵۰۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شدند که تحت درمان قرار گرفته اند.

اله ورن با اشاره به حساسیت ۹۵ درصدی و اختصاصی بودن صد درصدی و قابلیت بسیار خوبِ تشخیصی این کیت‌ها افزود: وزارت دفاع از توان تولید روزانه ۳۰ تا ۵۰ هزار عدد کیت تشخیصی کرونا در مجموعه خود برخوردار است.

وی با بیان استفاده از کیت‌های ساخت وزارت دفاع در مراکز درمانی نیرو‌های مسلح بیان کرد: چنانچه تقاضایی از مجموعه بهداشت و درمان کشور داشته باشیم، آماده در اختیار گذاشتن این کیت‌ها به مجموعه درمانی کشور هستیم و اخیراً نیز تعدادی از این کیت‌ها را به همراه سایر اقلام بهداشتی تخصصی ویژه کادر درمان تحویل کشور افغانستان دادیم.

رئیس مرکز بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع با بیان اینکه کشور ما در مدیریت این بیماری نسبت به سایر کشور‌ها بسیار موفق عمل کرده است، افزود: شرایط تحریمی ۴۰ ساله علیه ملت ما و استرس‌های متفاوت ناشی از این موضوع باعث شد کشور ما در مدیریت این ویروس عملکرد خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه این کشور تجربه گرانسنگ هشت سال دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد، گفت: وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و خودکفایی در عرصه دفاعی از آمادگی لازم برای برخورد با انواع تهدیدات برخودار هستند و ضروری است که این آمادگی برای مقابله با تهدیدات احتمالی غیر زیستی، شیمیایی، هسته‌ای و تهدیدات نوین حفظ شود و ارتقا یابد.

اله ورن با بیان اینکه وزارت دفاع تا کنون با بکار گیری ظرفیت‌های خود سه میلیون ماسک N۹۵ و سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده تحویل مراکز درمانی داده است، افزود: علاوه بر اقلام ضروری تاکنون ۱۲۰ هزار دست لباس حفاظت فردی، ۶۰۰ مانیتور و ساکشن، ۴۰ دستگاه اسکنر حرارتی، تعداد زیادی لباس‌های فشار مثبت و برانکارد ویژه حمل مصدوم را نیز در اختیار مراکز درمانی و سایر مراکز در کشور قرار داده‌ایم.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع با بیان اینکه سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح موفق به طراحی سامانه ژئوماتیک ضد کرونا با هدف شناسایی اقدامات مکانی در خصوص پایش و رصد ویروس کرونا با استفاده از قابلیت‌های اطلاعات و تحلیل‌های مکانی جهت رصد، پایش و کنترل اپیدمی‌ها ازجمله کرونا با استفاده از ابزاری همچون مچ‌بند و مودم سلامت هوشمند با قابلیت اندازه‌گیری دمای بدن، ضربان قلب، اکسیژن خون و... شده است، عنوان کرد: در آینده نزدیک با رونمایی از این دستاورد‌ها اطلاعات دقیق‌تری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تولید روزانه حدود ۳۰ دستگاه ونتیلاتور در کشور بیان کرد: بر اساس وظیفه‌ای که به عهده وزارت دفاع گذاشته شد، این سازمان نیز با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید ونتیلاتور را در مجموعه خود آغاز کرده است؛ چرا که امکان دارد با شیوع موج‌های جدیدی از این ویروس در ماه‌های آینده مواجه باشیم و بر همین اساس، ما به یک ذخیره راهبردی در این خصوص نیازمندیم.

اله ورن همدلی، همگرایی، کار تیمی و تصمیم‌گیری در شرایط سخت را ازجمله آزمون‌های کرونا از ملت ایران عنوان و تصریح کرد: بحمدالله مجموعه کشور، دولت، نیرو‌های مسلح و به‌ویژه مردم شریف ایران اسلامی از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار