دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

هدف آمریکایی‌ها از احیای «داعش» در عراق/ آمریکا محکوم به شکست است

این روز‌ها عناصر باقی‌مانده گروه تروریستی داعش، تحرکاتی را در شمال عراق آغاز کرده‌اند؛ سوال مهم این است که چه کسانی و با چه نیتی در صدد احیای داعش در عراق هستند؟
کد خبر: ۳۹۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵ - 05May 2020

هدف آمریکایی‌ها از احیای داعش در این روزها/ آمریکا محکوم به شکست استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: این روز‌ها عناصر باقی‌مانده گروه تروریستی داعش، تحرکاتی را در شمال عراق آغاز کرده‌اند، بطوریکه در جریان حملات داعشی‌ها به نیرو‌های الحشدالشعبی در منطقه «المکیشفیه» در استان صلاح‌الدین، تعدادی از نیرو‌های حشدالشعبی به شهادت رسیدند.

این نخستین حمله داعشی‌ها در روز‌های اخیر نبود، بلکه عناصر این گروه تروریستی از چند ماه قبل دست به اقداماتی مثل حمله به منازل رهبران عشایر و کشتن آنان در شمال عراق زدند؛ اگر بخواهیم در خصوص تحرکات بقایای این تروریست‌ها، کمی به عقب برگردیم، باید بگوییم فعالیت عناصر باقیمانده گروه تروریستی داعش در عراق با حمایت حامیان همیشگی‌اش از مدت‌ها قبل کلید خورده بود.

۲۷ آذر ۹۸ در گزارشی تحت عنوان «تحرکات گسترده داعش در سایه ناآرامی‌های عراق/ بحرانی که از فساد اقتصادی برای عراقی‌ها خطرناک‌تر است» به فعالیت‌ها و تحرکات گروه تروریستی داعش در سایه ناآرامی آن روز‌های عراق، پرداختیم؛ در آن گزارش تاکید شد، در روز‌هایی که عراق از لحاظ سیاسی در شرایط حساسی قرار دارد، داعش در حال جان گرفتن است و می‌تواند بحرانی مهم‌تر از نابسامانی خدمات عمومی، وضعیت بد معیشتی و فساد اقتصادی برای مردم کشور عراق بیافریند.

نکته بسیار مهم در کنار تحرکات اخیر داعشی‌ها این است که شماری از نمایندگان و سیاستمداران استان صلاح‌الدین و برخی از استان‌های شمالی و غربی عراق خواستار اخراج نیرو‌های الحشدالشعبی از شهر‌های اهل‌ تسنن شدند و از دولت فدرال خواستند که برای تضمین امنیت این مناطق و استان‌ها، همچنان از نیرو‌های اشغالگر آمریکایی استفاده کند.

اما سوال مهم این است که چه کسانی و با چه نیتی در صدد احیای داعش در عراق هستند؟

پاسخ کلی این سوال این است که حامیان همیشگی داعش و در راس‌شان آمریکا برای احیای داعشی‌ها و گروه‌های همفکر این تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا آن‌ها نیز در راستای اهداف حامیانشان حرکت کنند.

اما اگر بخواهیم به این سوال جزئی‌تر پاسخ دهیم، باید بگوییم که آمریکایی‌ها به یک دلیل طی یک ماه اخیر تمام سعی خود را برای برهم زدن امنیت عراق با کمک گروه تروریستی داعش کرده‌اند؛ آمریکا با استفاده از داعش قصد دارد قبل از آغاز مذاکرات جدید با بغداد در ژوئیه، به بغداد فشار وارد کند و بدین ترتیب بتواند ابقای نیرو‌های خود را به مطالبه بخشی از ملت عراق (شماری از نمایندگان و سیاستمداران استان صلاح‌الدین و برخی از استان‌های شمالی و غربی عراق) بدل کند.

در پایان باید یادآور شد که حشدالشعبی به‌همراه ارتش عراق با هدف سرکوب باقی‌مانده‌های داعش، عملیات گسترده‌ای را در غرب استان الانبار تحت عنوان عملیات «رمضان ۲» آغاز کرده‌اند تا نقشه آمریکا را نقش بر آب کنند، بنابراین این طرح آمریکایی‌ها نیز همانند طرح‌ها و نقشه‌های قبلی‌شان در منطقه محکوم به شکست است.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار