واکنش فلسطینی‌ها به تصویب مصادره اراضی نزدیک به مسجد ابراهیمی

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان، جنبش فتح، کمیته‌های مقاومت و وزارت اوقاف فلسطین تصویب نهایی مصادره اراضی نزدیک به مسجد ابراهیمی را محکوم کردند و آن را «زشت‌ترین سوءاستفاده نژادپرستانه» از مشغولیت جهان به کرونا خواندند.
کد خبر: ۳۹۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ - 04May 2020

واکنش فلسطینی‌ها به تصویب مصادره اراضی نزدیک به مسجد ابراهیمیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یکشنبه شب (دیشب/ ۱۴ اردیبهشت) طرح مصادره بخش‌هایی از زمین‌ها و اماکن تاریخی در نزدیکی مسجد ابراهیمی در الخلیل را به صورت نهایی تصویب کرد.

هدف از این اقدام ساخت شهرک و نیز ایجاد آسانسوری بزرگ است که رفت‌وآمد شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد ابراهیمی را آسانتر می‌کند. بر این اساس شهرداری الخلیل سلب صلاحیت شده و مسؤولیت اراضی مصادره شده به نهاد صهیونیستی موسوم به اداره امور مدنی در کرانه باختری واگذار می‌شود.

این اقدام رژیم صهیونیستی که با خبر‌ها درباره قصد رژیم صهیونیستی برای الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری به فلسطین اشغالی همراه شده، واکنش‎های گسترده فلسطینی‌ها را در پی داشت.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان

بر اساس گزارش وبگاه «الامد»، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان ضمن محکوم کردن این اقدام گفت، تصمیم نفتالی بنت «زشت‌ترین سوءاستفاده نژادپرستانه» از مشغول بودن جهان و ملت فلسطین به مقابله با ویروس کروناست.

این وزارت‌خانه افزود: جانبداری آمریکا از اشغالگر و طرح‌های استعماری آن که منعکس‌کننده طرح معامله قرن است چراغ سبز را به حزب راستگرای حاکم در اسرائیل برای توسعه شهرک‌سازی و نقض حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی از جمله حرم ابراهیمی داده است و این موضوع بخش لاینفک دعوت‌های بنیامین نتانیاهو برای الحاق اراضی است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان تصریح کرد، این تصمیم نژادپرستانه بر اساس قانون بین‌الملل، منشور ژنو و اساسنامه رم، جنایت است و جامعه بین‌الملل باید جلوی رژیم صهیونیستی را بگیرد.

جنبش فتح

«اسامه القواسمی» سخنگوی جنبش فتح اعلام کرد، این اقدام رژیم صهیونیستی تکمیل‌کننده کشتار مسجد ابراهیمی به دست تروریست «گلدشتاین» در سال ۱۹۹۴ است که صد‌ها فلسطینی در آن شهید و مجروح شدند.

القواسمی تأکید کرد، جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین زشت‌ترین آن‌ها در تاریخ است و گویا به تمام بشریت تعدی می‌کند.

باروخ گلدشتاین شهرک نشین افراطی صهیونیست بامداد ۲۵ فوریه سال ۱۹۴۴ پس از ورود به حرم شریف ابراهیمی به طور مستقیم به سوی نمازگزاران فلسطینی تیراندازی کرد و ۲۹ نفر از آن‌ها را شهید و صد‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین

«ابومجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین هم اعلام کرد، باید با تشدید مقاومت و انتفاضه علیه این دشمن جنایتکار و گله‌های غاصب شهرک‌نشین‌ها ایستاد.

وی تأکید کرد، طرح معامله قرن و رؤیای بنت برای تسلط بر مسجد ابراهیمی اجرایی نخواهد شد و این توطئه‌ها جز با چراغ سبز آمریکا چیده نمی‌شود.

ابومجاهد ادامه داد، رژیم صهیونیستی از مشغولیت جهان به ویروس کرونا برای اجرای طرح‌های شهرک‌سازی خود سوءاستفاده کرده و ملت فلسطین باید با کنار گذاشتن اختلافات و حفظ وحدت این توطئه‌های صهیونیستی را ساقط کنند.

اداره اوقاف فلسطین

اداره اوقاف فلسطین هم درباره این اقدام هشدار داد. «حسام ابوالرب» معاون اداره اوقاف اعلام کرد، سیاست رژیم صهیویستی در مسجد ابراهیمی، تحریک‌آمیز است و این رژیم دنبال تسلط کامل بر مسجد ابراهیمی به صورت گام به گام است.

وی از جامعه بین‌الملل و سازمان‌های مربوطه درخواست کرد که در این باره وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها