عضو لابی حامی تحریم از تلاش برای پیشبرد فشار حداکثری علیه ایران انصراف داد

عضو ارشد یک گروه لابی حامی تحریم ایران از تلاش برای پیشبرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران انصراف داده و علیه ادامه تحریم‌ها موضع گرفته است.
کد خبر: ۳۹۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸ - 04May 2020

عضو لابی حامی تحریم از تلاش برای پیشبرد فشار حداکثری علیه ایران انصراف دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مقام سابق «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) که از اعضای ارشد یکی از افراطی‌ترین لابی‌های حامی تحریم ایران است ظاهراً از پیشبرد سیاست موسوم به «فشار حداکثری علیه ایران» انصراف داده و علیه اعمال تحریم، در بحبوحه شیوع کرونا موضع گرفته است.

«نورمن راول»، از اعضای ارشد گروه ضدایرانی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» با اتخاذ مواضعی ضد سیاست‌های این گروه خواستار کاهش تحریم‌ها علیه ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا شده است.

«اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) یک گروه مرتبط با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا است که از سال‌ها پیش برای پیشبرد تحریم‌ها و جلوگیری از معامله شرکت‌ها با ایران فعالیت می‌کند. چندی پیش رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند یوآنی حتی در تلاش است شرکت‌های مهم دارویی را به جلوگیری از معامله با ایران وادار کند.

پایگاه «اینترسپت» اسفندماه سال گذشته فاش کرد یوآنی در ادامه کارزار خود برای اعمال فشار بر ایران از شرکت‌های مهم دارویی به خصوص شرکت‌هایی که ذیل «معافیت‌های بشردوستانه» از مجوز معامله با ایران برخوردار شده‌اند خواسته‌اند «به کسب و کارشان در ایران خاتمه دهند.»

«نورمان راول» به عنوان یکی از مشاوران ارشد این سازمان ضدایرانی اخیراً در مقاله‌ای در پایگاه «نیشین» از این تلاش‌ها فاصله گرفته و نوشته است: «جامعه بین‌الملل باید تمامی اقدامات ممکن را برای کمک به دسترسی مردم ایران به تجهیزات پزشکی انجام دهد.»

راول که تا قبل از پیوستن به یوآنی در سال ۲۰۱۷ افسر بازنشسته سازمان سیا بود در مقاله خود در نیشن درباره کاهش تحریم‌ها علیه ایران خاطرنشان کرده است: «باید این کار را انجام داد نه فقط به خاطر اینکه کار صحیح و انسانی است بلکه به این خاطر که ایرانی‌ها به سراسر منطقه سفر می‌کنند و باعث انتشار ویروس خواهند شد.»

یک رسانه آمریکایی نوشته استدلال‌های روال در این یادداشت منطقی و همراستا با درخواست‌های جهانی است، اما در تناقض آشکار با سیاست‌های سازمان یوآنی قرار دارد که هیچ نرمشی در برابر ایران را برنمی‌تابد.

اینترسپت در ماه اسفند فاش کرد یوآنی در تلاش برای جلوگیری از معامله داروئی شرکت‌ها با ایران یک پایگاه داده آنلاین از شرکت‌هایی تهیه کرده که به باور این گروه در حال انجام تجارت با ایران هستند. تهیه این فهرست بخشی از راهبرد یوآنی برای حیثیت‌زدایی از شرکت‌هایی است که با ایران تجارت می‌کنند.

اینترسپت نوشته نام ۹ شرکت فعال در زمینه دارو، بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی در فهرست یوآنی به عنوان شرکت‌هایی که با ایران همکاری می‌کنند قرار گرفته است.

این تلاش گروه «متحد علیه ایران هسته‌ای» به ویژه از جهت ارتباطاتی که این گروه با دولت ترامپ، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اسرائیل دارد حائز اهمیت است.

«جان بولتون» هم قبل از ورود به دولت ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی و هم بعد از اخراج از این سمت به عنوان مشاور ارشد یوآنی با این گروه لابی فشار علیه ایران همکاری کرده است.

یکی از شرکت‌های تابعه «یوآنی» به نام «Counter Extremism Project United Inc» بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ مبلغ ۲۴۰ هزار دلار به بولتون پرداخت کرده است.

علاوه بر بولتون، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا دو بار به نمایندگی از دولت ترامپ را برای یوآنی در همایش سالانه این گروه سخنرانی کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار