معرفی کتاب؛

«سفری به سرزمین ملائک»

کتاب «سفری به سرزمین ملائک» سفرنامه «امیر آزاد زکی پور» دانشجوی لرستانی به مناطق عملیاتی جنوب است.
کد خبر: ۳۹۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲ - 04May 2020

«سفری به سرزمین ملائک»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، کتاب «سفری به سرزمین ملائک» سفرنامه و دلنوشته‌های دانشجوی لرستانی «امیر آزاد زکی پور» به مناطق عملیاتی جنوب، در قالب راهیان نور است که «محمد تقی عزیزیان» آن را ویراستاری کرده است.

این کتاب 92 صفحه‌ای را انتشارات «پراکنده» در سال 1397 به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و با حمایت دانشگاه علوم پزشکی این استان چاپ و منتشر کرد.

برشی از متن کتاب:

اتوبوس در جلوی موزه توقف کرده. همسفران برای دیدن گنجینه‌های دوران جنگ از اتوبوس قدم بیرون می‌گذارند. سایر کاروان‌ها نیز آنجا رخت فرو گرفته اند. برای دیدن و به خاطر سپردن حماسه ای دیگر.

 کاروان‌ها دسته دسته و آهسته وارد می‌شوند منتظریم تا نوبت ما هم برسد. وقت را مغتنم می‌دانم  و پاهای خود را برای رفتن به لب کارون راضی می‌کنم تا از او درد دل کودکان بی پناه پرپر را بشنوم. کارون دلش گرفته چون آسمان بالای سرش رنگ رخسارش به زردی گراییده. کدام عقده در دل کارون است که باز نمی‌شود.  خدایا اگر گشوده شود خرمشهر اهواز و آبادان را با خود به خلیج می برد.

کارون زینت اهواز و خرمشهر است؛ اگر این دو شهر را چون دو انسان در نظر آوری این کارون خونی است در رگ های این دو انسان و انسان بی خون اقیانوس بی آب است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار