هشدار رام الله به تل‌آویو:

در صورت الحاق کرانه باختری، همه توافق‌ها را لغو می‌کنیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورتی که اقدام به الحاق بخش یا بخش‌هایی از کرانه باختری کند تمامی توافقنامه‌های این تشکیلات و رژیم صهیونیستی لغو خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶ - 04May 2020

در صورت الحاق کرانه باختری، همه توافق‌ها را لغو می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین (در رام الله) روز دوشنبه هشدار داد در صورتی که رژیم صهیونیستی طرح خود برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را اجرایی کند تمامی توافق‌نامه و تعهدات خود با این رژیم و دولت آمریکا را لغو خواهد کرد.

وی که در کنفرانس کشور‌های عدم تعهد که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، صحبت می‌کرد، افزود: «به تمامی طرف‌های بین‌المللی اعلام کرده‌ایم در صورتی که اسرائیل در مسیر الحاق سرزمین‌های فلسطینی گام بردارد ما تمامی تعهدات و توافق‌ها و تفاهم‌نامه‌ها با این رژیم و دولت آمریکا را لغو می‌کنیم و این به معنای آن است که به محض آنکه کابینه اسرائیل اعلام کند که بخش یا بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان را الحاق خواهد کرد ما خودمان را از تمامی توافق‌های بسته شده بینمان و آن‌ها و همچنین دولت آمریکا رها می‌دانیم.»

محمود عباس از تمامی اعضای جنبش عدم تعهد، سازمان‌های بین‌المللی، سازمان ملل از جمله شورای امنیت خواست تا به مسئولیت خود در تضمین اجرای قوانین بین‌المللی عمل کرده و مانع از آن شوند که کابینه اشغالگر اسرائیلی از بحران کرونا برای اجرای سیاست‌ها و طرح‌هایش برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری سوء استفاده کند.

وی بار دیگر خواستار آزادی تمامی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی شد و کابینه این رژیم را مسئول سلامتی اسرای فلسطینی دانست.

به‌دنبال رونمایی کردن دولت دونالد ترامپ از طرح موسوم به «معامله قرن»، مقام‌های رژیم صهیونیستی از تدارک برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این رژیم خبر دادند.

مقام‌های ارشد آمریکایی از قبیل «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور هم در موضعی همنوا با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که واشنگتن مشکل و مخالفتی با الحاق اراضی فلسطینی به این رژیم ندارد.

کمیته مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی از هشتم اسفند ماه گذشته اعلام کرد که کار ترسیم نقشه‌هایی مربوط به سرزمین‌هایی که در چارچوب اجرای معامله قرن به سرزمین‌های اشغالی ملحق می‌شود آغاز کرده است و تا قبل از ماه ژوئن (تیر ماه) آماده می‌شود.

در هفته‌های اخیر و به دنبال اعلام توافق «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر ائتلاف «آبی و سفید» برای تشکیل کابینه، احتمال اقدام تل‌آویو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به خود تقویت شده چرا که نتانیاهو و گانتز پیشتر موافقتشان را با این موضوع اعلام کرده بودند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار