« شهید قربانعلی محبی»:

آنچنان مسلمان باشید که خدا می‌خواهد

پيرو ولى فقيه باش، ‌اما نه در سخن، كه در عمل؛ امر به معروف و نهى از منكر بنما و اما دقت كن، نكند به عيوب ديگران بپردازى و از خودغافل بمانى، پيرو نفس‌ات مباش و نفس‌ات را اسير خويشتن ساز، خلاصه آنچنان مسلمانی باش كه خدا مى‌خواهد.
کد خبر: ۳۹۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱ - 04May 2020

آنچنان مسلمان باشید که خدا می‌خواهد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، شهيد «قربانعلی محبی» از شهدای امدادگری است که در ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ در جریان آزادسازی خرمشهر در سوسنگرد به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی در وصیت‌نامه خویش با اشاره به نقش و جایگاه شهدا به لزوم عمل به امر و نهی از منکر توصیه کرده و همگان را به پرهیز از عیب‌جویی دعوت کرده است.

در وصیت‌نامه این شهید بزرگوار آمده است:

بسمه تعالى

قسمتى از اين وصيت‌نامه را در روز عيد قربان نوشتم و به علت گرفتاری‌هاى فراوان ناقص مانده بود كه در روز عاشورا تمامش کردم و اين تصادف را به فال نيک می‌‌گيرم كه انشاءالله از اهل قربان و عاشورا باشم.

بسم الله الرحمن الرحيم

«الحمدالله رب العالمين و صل الله على محمد و آله الطاهرين. أعوذ بالله من الشيطان الرجيم الذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا»

سلام بر امام روح الله آن كه راه الله را، همانند ابراهيم خليل الله و محمد بن عبدالله (ص) برايمان نشانگر شد و جهاد و شهادت را كه در اذهان غالب مسلمانان به دوران ائمه طاهرين اختصاص يافته بود در زمين و زمان‌مان زنده كرد و در عمل نشان داد كه كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا، و درود بر همه برادران دينى‌ام كه مرا از بيراهه‌ها به راه كشاندند كه اكنون در راهم، راهى كه اگر راحت روم، به خون سرخى منتهى می‌‌شود و آنگاه تولدى ديگر آغاز...

بارها و بارها در تشييع برادران شهيدم ‌شركت داشتم و شعارهاى فراوان در عظمت شهيدى دادم و حال كه اين وصيت‌نامه را می‌نويسم از سرور شهيدان خواهانم كه شعور رسيدن به شهادت را نيز برايم عطا فرمايد.

تو اى برادر و خواهر هم مكتب و همسنگرم، اگر شهادت نصيبم شد، به خاطر محبتى كه برايم داشتى عيد بگير، شادى كن و در نهايت اشک شوق بريز و اشک عزا مريز، اما اگر ديدى مرگ سرخ نصيبم نشد و در بستر بيمارى جان به جان آفرين تسليم نمودم، آن گاه گريه كن و اشک بريز و عزا بگير كه من خود نيز عزادارم.

دعا كن و طلب مغفرت برايم بنما، از همه آنهايی كه با من رابطه‌اى داشتند حليّت بخواه تا بار سنگين گناهم را سبك كند، براى بنده روسياه كه مى‌رود در دادگاه عدل الهى حاضر شود هر چه مى‌توانى كمک كن.

و اما آخرين سخنم با توست، پيوسته تقوا پيشه كن، از دنيا ببُر و به ‌آخرت بپيوند، از مرگ مردگان عبرت گير و فرصت را غنيمت شمار، كار امروز به فردا مگذار كه امروز هستى و فردا خدا مى‌داند!! پيرو ولى فقيه باش، ‌اما نه در سخن، كه در عمل؛ امر به معروف و نهى از منكر بنما و اما دقت كن، نكند به عيوب ديگران بپردازى و از خودغافل بمانى، پيرو نفس‌ات مباش و نفس‌ات را اسير خويشتن ساز، خلاصه آنچنان مسلمانی باش كه خدا مى‌خواهد.

والسلام على عباد الله الصالحين

ساعت ۱۳ظهر عاشوراى ۱۴۰۱قمرى

قربانعلى محبى

۱۳۵۹/۸/۲۸

توضيح: با اينكه احتمال شهادت به علت عدم لياقت ضعيف است، ولى اگر اين شايستگى حاصل شد همان حرف سعيد شهيد (شهيد طليسچى) را در مورد من نيز عمل كنيد و مادامی كه والدينم را از من راضى نكرده‌ايد به خاكم نسپاريد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار