مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان تاکید کرد؛

ضرورت تاسیس مرکز مطالعات و تحقیقات دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

سردار «عباس یوسفی» بر ضرورت تاسیس مرکز مطالعات و تحقیقات دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد.
کد خبر: ۳۹۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹ - 05May 2020

ضرورت تاسیس مرکز مطالعات و تحقیقات دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، اولین جلسه پیگیری مصوبات تفاهمنامه مشترک اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال جدید با حضور کارشناسان کارگروه های هر دو نهاد در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان برگزار شد.

سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در ابتدای این جلسه ضمن عرض خداقوت به جامعه پزشکی که در خط مقدم جبهه سلامت در تلاش‌اند، اظهار داشت: چند موضوع مهم در خصوص نقش جامعه پزشکی وجود دارد که اگر آن‌ها را به سرانجام نرسانیم، غفلت بزرگی کرده‌ایم.

وی افزود: اگر در کره زمین با این همه وسعت یک پزشک از یک گوشه دنیا یک حرکت خواص پزشکی یا درمانی انجام دهد تمام رسانه‌های دنیا به آن می پردازند اما جامعه پزشکی و درمانی ما در طول 8 سال دفاع مقدس دست به کارهایی زدند که به معجزه نزدیک‌اند اما ما نتوانستیم این همه ایثار و جهاد علمی و معنوی را نه تنها به دنیا که به نسل جوان خودمان هم منتقل کنیم.

یوسفی در ادامه به ضرورت تاسیس مرکز مطالعات و تحقیقات دفاع مقدس در دانشگاه جندی شاپور اشاره کرد و گفت: این مرکز می‌تواند عقب ماندگی استان خوزستان در خصوص پردازش به فداکاری جامعه پزشکی از اوایل انقلاب تا به امروز را جبران کند چون جامعه درمانی ما هر بار به بهانه ای در یک سنگر جدید قرار می‌گیرند و همیشه از فرهنگ ناب دفاع مقدس برای خدمات پزشکی‌شان بهره برده‌اند و موفق هم عمل کرده‌اند.

در پایان این جلسه که با حضور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و معاونان فرهنگی این دانشگاه برگزار شد،  کارگروه‌های هر دو نهاد برای برنامه‌ریزی جهت پیشبرد اهداف و مصوبات مشترک قرار گذاشتند جلسات دیگری برگزار کنند و امورات مطرح شده را در چند مرحله به نتیجه مطلوب برسانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها