کمالی‌پور:

آمریکا در عراق در حال تسویه‌حساب شکست متحدانش در منطقه است

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: خلأ سیاسی، بهترین گزینه حال حاضر برای آمریکایی‌ها به‌ منظور القای ناآرامی و آشوب در عراق است.
کد خبر: ۳۹۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷ - 05May 2020

آمریکا در عراق در حال تسویه‌حساب شکست متحدانش در منطقه استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگویی با اشاره به حمله داعش به نیروهای حشدالشعبی در عراق اظهار داشت: با توجه به دست برتر نیروهای مقاومت در تحولات منطقه و همچنین پیروزی‌های آن‌ها در نقاط بسیار حساس و راهبردی به نظر می‌رسد که آمریکا در عراق، در حال تسویه‌ حساب شکست متحدانش از ناحیه ضربات این گروه در سوریه باشد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با تاکید بر نقش موثر حشدالشعبی و محور مقاومت در برهم ریختن شاکله داعش در منطقه ،مطرح کرد: تشکیل دولت در عراق با موانع و مشکلات زیادی همراه است و عراق در حال گذار از یک مرحله حساس پس از استعفای نخست‌وزیر این کشور قرار دارد.

کمالی‌پور با تاکید بر موضوع خلا سیاسی در عراق ادامه داد: انسجام نیروهای سیاسی در عراق امر بسیار مهمی است ؛ چراکه خلأ سیاسی در حال حاضر بهترین گزینه برای آمریکایی‌ها به‌منظور القای ناآرامی و آشوب در راستای تثبیت حضور خود پس از مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای آمریکایی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر لزوم انسجام نیروهای عراقی با یکدیگر با هدف عدم سواستفاده غرب از این موضوع،خاطرنشان کرد: بی ثباتی درعراق فرصت تحرکات گسترده نظامی و سیاسی در عراق و تجهیز پایگاه های نظامی را در اختیار آمریکایی ها قرار می دهد.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس باتاکید براین که تجربه ثابت کرده که آمریکا علی‌رغم توان نظامی بالا و تعداد نظامیان خود، در برابر هجمه‌های بلندمدت مانند آنچه در افغانستان اتفاق افتاد، تاب‌آوری محدودی دارد ،تصریح کرد: آمریکا نمی‌تواند دامنه ضرر اقتصادی و شکست های نظامی و سیاسی خود را برای مدت نامعلومی باز نگه دارد؛ به همین دلیل، خروج آمریکا از عراق براساس تکرار تاریخ، حتمی است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار