یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

ایران کارزار حقوقی علیه واشنگتن راه بیاندازد/ اقتصاد قوی می‌خواهیم

فریدون مجلسی گفت: ایجاد یک کارزار حقوقی علیه آمریکا می‌تواند تا حدودی فضای روانی ایجاد شده علیه کشورمان را کاسته و همچنین مانع از آن شود که از این ماجراها سودجویی شود.
کد خبر: ۳۹۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱ - 05May 2020

ایران کارزار حقوقی علیه واشنگتن راه بیندازد/ اقتصاد قوی می‌خواهیمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، فریدون مجلسی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی درباره رویارویی نیروی دریایی سپاه پاسداران با ناوهای آمریکایی اظهار داشت: آمریکا در حال حاضر تمایلی برای ورود به یک جنگ و رویارویی مستقیم نظامی با ایران ندارد.

وی ادامه داد: دونالد ترامپ با شعارهای اقتصادی و پرهیز از جنگ به کاخ سفید راه یافت و از همین رو وی اصلاً به فکر یک تقابل نظامی نیست و ریسک ورود به یک جنگ با ایران را نمی‌پذیرد.

دیپلمات اسبق کشورمان با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: ترامپ بارها از عبارت جنگ اقتصادی استفاده کرده و به نظر من، وی به دنبال همین رویه برای تقابل با ایران است.

مجلسی افزود: از همین رو باید گفت که وقتی رئیس جمهور آمریکا ابزار اقتصادی را برای مقابله با ایران در اختیار دارد، ریسک ورود به درگیری نظامی را نمی‌پذیرد.

وی عنوان کرد: شما شاهد هستید که آمریکا در مدت دو سال اخیر بیشترین فشار اقتصادی را با توسل به تحریم‌ها علیه ایران اعمال کرده است و همین رویه را ادامه می‌دهد و آنچه تهدید ترامپ برای هدف قرار دادن ناوهای آمریکایی مطرح شد، بیشتر یک نمایش رسانه‌ای بود.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل در مورد اقدامات ایران در مقابل آمریکا اضافه کرد: آمریکا تلاش کرده تا در کنار جنگ اقتصادی، یک کارزار سیاسی نیز به راه انداخته و اذهان عمومی را نسبت به ایران خدشه‌دار کند. آمریکا همیشه با توسل به قوانین حقوق بین‌الملل دست به توجیه اقدامات خود زده و ایران نیز می‌تواند در همین آوردگاه، واشنگتن را به چالش بکشد.

وی خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند علیه آمریکا در سازمان ملل متحد و یا لاهه شکایت کرده و اقدامات این کشور را تحریک آمیز قلمداد کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: ایجاد یک کارزار حقوقی علیه آمریکا می‌تواند تا حدودی فضای روانی ایجاد شده علیه کشورمان را کاسته و همچنین مانع از آن شود که از این ماجراها سودجویی شود.

مجلسی با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد قوی برای کشور گفت: برای مقابله آمریکا باید یک اقتصاد قوی در کشور داشت. یک اقتصاد قدرتمند می‌تواند پشتوانه بسیار مناسبی کشور بوده و دست کشور را در عرصه سیاست بازتر کند.

وی افزود: وضعیت حال حاضر روابط ایران و آمریکا به یک جنگ غیرتی شبیه شده است؛ ولی واشنگتن تلاش می‌کند تا این نزاع صرفاً به سیاست و اقتصاد محدود بماند.

کارشناس مسائل بین‌الملل در خاتمه اظهار داشت: برای خروج از این کارزار، تمرکز و توجه به ابزار حقوقی و دیپلماتیک می‌تواند کشور را کمک کند.

منیع: مهر

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار