برگزاری نخستین جلسه ستاد استانی بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس فارس

نخستین جلسه ستاد استانی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فارس با حضور اعضا در استانداری فارس برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ - 06May 2020

تشکیل نخستین جلسه ستاد استانی بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس فارس

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، نخستین جلسه ستاد استانی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان فارس به ریاست معاون سیاسی - امنیتی استاندار فارس، دبیری مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس فارس و با حضور اعضا در استانداری برگزار شد.

در این جلسه «سید احمدرضا احمدی‌زاده» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه همه آحاد جامعه و ادارات و سازمان است اظهار داشت: امروز تمامی عزت و امنیت خود را مدیون خون پاک شهدا و از خود گذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس هستیم.

وی گفت: این شهدا بودند که از بزرگترین سرمایه خود که همان جان خود بود گذشتند تا ما در امنیت و آسایش باشیم و باید یاد و نام شهدا را گرامی بداریم و باید در جهت اعتلای فرهنگ ارزشمند دوران دفاع مقدس از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

احمدی‌زاده عنوان کرد: دفاع مقدس دارای گنجینه‌های ارزشمندی است که باید این گنجینه‌ها استخراج و مورد استفاده قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس افزود: در ماه های گذشته و با ورود ویروس کرونا به کشور دوباره همدلی و از خود گذشتگی‌های دوران دفاع مقدس در دل همه به وجود آمد و یک بار دیگر همانند دوران دفاع مقدس اتحاد و همبستگی در جامعه شکل گرفت.

در ادامه سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس به ارایه گزارشی از اقدامات ستاد بزرگداشت چهل سالگی استان پرداخت و بیان داشت: استان فارس با تقدیم 15 هزار شهید و اعزام بیش از 270 هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای در این دوران داشته که اگر به آمار توجه داشته باشیم 9 درصد رزمندگان و 8 درصد شهدا دوران دفاع مقدس متعلق به استان فارس است که این آمار نشان دهنده نقش ویژه استان در دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس افزود: برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس از سالروز آزادسازی خرمشهر شروع و تا پایان سال در قالب 43 هفته برنامه‌ریزی شده که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهاد های نظامی انتظامی استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه دفاع مقدس استان صورت گرفت تصریح کرد: تجلیل از 40 هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس و چاپ 50 عنوان کتاب دفاع مقدس از جمله این برنامه‌ها بود که امسال نیز در قالب چهل سالگی دفاع مقدس برنامه‌های حوزه دفاع مقدس به دستگاه‌های متولی ارائه خواهد شد.

در پایان این جلسه اعضا حاضر به بیان نقطه و نظرات خود پرداختند و مصوبات لازم جهت برگزاری برنامه‌ها به تصویب اعضا  رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها