مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

۴۳ برنامه محوری چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد تا اسفند ۹۹ برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: تعداد ۴۳ برنامه محوری در برنامه روزشمار چهلمین سالگرد دفاع مقدس عنوان شده که این برنامه‌ها به مناسبت‌های مختلف است و از سوم خرداد شروع می‌شود و تا اسفندماه ۹۹ به طول می‌انجامد.
کد خبر: ۳۹۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ - 05May 2020

۴۳ برنامه محوری چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد تا اسفند ۹۹ برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، نشست هم افزایی رسانه‌ای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، معاون این اداره کل، مدیرکل صداوسیمای استان و معاونین این اداره کل در حوزه خبر، صدا، سیما و فضای مجازی صبح امروز برگزار شد.

سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار کرد: نعمت‌های زیادی در کشور داریم که سایر کشور‌ها ندارند و یکی از مهم‌ترین این نعمت‌ها حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ان شاءالله خداوند سایه ولایت فقیه را بر سر این ملت حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم و اقشار جامعه در پیروزی دفاع مقدس نقش داشتند؛ با اینکه دشمن ما در جنگ تحمیلی تا بن دندان مسلح بود و همه کشور‌ها از آن حمایت می‌کردند، اما ما نیروی مردمی داشتیم و با حضور منسجم این نیرو‌های مردمی توانستیم در جنگ پیروز شویم.

امیری درخصوص تاثیر دفاع مقدس در بیداری اسلامی گفت: دفاع مقدس باعث شد که تمام مسلمانان جهان و کشور‌های منطقه در حوزه مقاومت در مقابل استکبار جهانی که هر کدام گرفتار یکی از قدرت‌های ظالمانه بودند، آگاه و بیدار شوند.

وی در ادامه به برنامه‌های محوری ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط حال حاضر و وجود ویروس کرونا در کشور مجموعه صداوسیما مجموعه‌ای است که می‌تواند در چهلمین سالگرد دفاع مقدس نقش موثری داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اعلام کرد: تعداد ۴۳ برنامه محوری در برنامه روزشمار چهلمین سالگرد دفاع مقدس عنوان شده که این برنامه‌ها به مناسبت‌های مختلف است و از سوم خرداد شروع می‌شود و تا اسفند ۹۹ به طول می‌انجامد.

وی بیان داشت: در برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس به طور ویژه به شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت، شهدای امنیت و شهدای هسته‌ای پرداخته خواهد شد.

امیری اعلام کرد: امسال فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان که در دو طبقه با مساحت ۱۰۰۰ متر مربع شامل ساختمان اسناد و کتابخانه دفاع مقدس است افتتاح خواهد شد و همچنین ۵ یادمان شهدای گمنام در استان نیز به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی یادآور شد: پنج یادمان شهدای گمنام که در سال گذشته خاکسپاری شدند نیز در سال ۹۹ کلنگ زنی می‌شوند.

وی با اشاره به کتاب‌های حوزه دفاع مقدس گفت: باتوجه به ظرفیتی که صداوسیما دارد خواستار این هستم که تعدادی کتاب در راستای نشر آثار دفاع مقدس از سوی صدا و سیما به چاپ برسد و همچنین این کتاب‌ها از طریق کانال صدا و سیمای استان معرفی و اطلاع رسانی شود.

امیری درخصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی کودکان و نوجوانان با دوران دفاع مقدس، بیان کرد: کودکان و نوجوانان آینده سازان کشور هستند و یکی از وظایف مهمی که بر دوش ما است آشنایی کودکان و نوجوانان با دوران دفاع مقدس است به شیوه‌ای که بیان اتفاقات آن دوران باعث جذب مخاطب شود و این اداره کل در حوزه کودک و نوجوان کتاب‌هایی به چاپ رسانده است.

«حمید قربانی جم» مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه و ذخیره‌ای است که هیچوقت تمام نمی‌شود و امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، باید به طور ویژه به آن دوران و اتفاقات آن دوران بپردازیم.

وی بیان داشت: ما به دنبال ایده‌های نو هستیم تا در ذهن ماندگار شود و هر گونه همکاری‌های لازم را با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص تولید آثار خلاق و جدید خواهیم داشت.

در پایان جلسه مقرر شد؛ صداوسیمای استان تمامی ظرفیت‌های هنری، فرهنگی و رسانه‌ای را به کار گیرد و محتوا‌های تولید شده از صدا و سیمای استانی پخش شود، وصیت نامه شهدا با مشارکت دستگاه‌ها بازخوانی شود و محتوای مناسب به صورت صوت، فیلم و عکس تهیه و از شبکه استانی و فضای مجازی پخش شود و همچنین کتاب‌های چاپ شده در حوزه دفاع مقدس و کتاب صوتی از بخش‌های مختلف صدا وسیما معرفی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار