رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نهاجا خبر داد؛

تولید روزانه ۵ هزار ماسک و دو تن مواد شوینده توسط نیروی هوایی ارتش

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی هوایی ارتش از تولید روزانه ۵ هزار ماسک و بیش از دو تن مواد شوینده توسط واحد‌های این نیرو خبر داد.
کد خبر: ۳۹۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ - 05May 2020

روزانه ۵ هزار ماسک و دوتن مواد شوینده در نیروی هوایی تولید می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «سرهنگ شهروز ناصری» رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی هوایی ارتش صبح امروز در نشست خبری که به‌منظور تشریح اقدامات این نیرو در عرصه مقابله با کرونا برگزار شد، اظهار داشت: ویروس کرونا یک مقوله جدید بود و نیاز داشت تا ابداعات جدید در سطح نیروی هوایی صورت گیرد.

وی افزود: ما در بحث کرونا متوجه شدیم که به چند تخصص جدید، چون تخصص‌های آزمایشگاهی خاص و بیوتکنولوژی نیاز داریم؛ البته این تخصص‌ها پیش‌تر هم وجود داشت، اما پس از کرونا روی آن‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گرفت.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی هوایی ارتش گفت: پس از کرونا در بحث ساختار نیرو‌های مسلح نیز تغییراتی ایجاد شد؛ چراکه اعتقاد داریم جنگ آینده بیولوژیکی خواهد بود؛ البته ما سامانه‌های جنگ‌های بیولوژیک را در اختیار داشتیم، اما پس از شیوع این ویروس، جهت ارتقاء آن‌ها وارد شدیم.

ناصری گفت: نیرو‌های بهداشت و درمان همیشه در جنگ شرکت می‌کنند و هیچ‌گاه خود را درگیر مانور‌ها نکردند، اما کسی که در امتحان کرونا توانست در ساختار خود تغییر ایجاد کند، نیرو‌های مسلح بودند که تنظیمات خود را به سمت جنگ بیولوژیک تغییر دادند.

وی اضافه کرد: فرصت دیگری که کرونا را در اختیار ما قرار داد مقایسه توانمندی‌های جمهوری اسلامی با کشور‌های دیگر بود. ساختار‌های سازمانی و لشکری ما نشان داد که از بسیاری از کشور‌ها جلوتر هستیم و هیچ کمبودی وجود ندارد در عین حال نباید فراموش کرد که کرونا آخرین ویروس نخواهد بود و ما باید آماده مقابله با هر نوع ویروس حتی خود کرونا در آینده هم باشیم.

رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نهاجا تأکید کرد: نخستین جلسات مقابله با ویروس کرونا پیش از ورود این ویروس به کشور در سطح نیرو‌های مسلح و ارتش برگزار شد، چون پیش‌بینی ورود این ویروس به کشور را می‌کردیم؛ به همین خاطر وسایل مورد نیاز به مقابله با آن را از قبل خریداری کردیم و هیچ عقب‌ماندگی وجود ندارد.

ناصری با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بسیار کمتر از بسیاری از کشور‌های پیشرفته است که ناو آن‌ها هم درگیر کرونا شده، بیان کرد: نیروی هوایی در بحث پیشگیری کرونا بسیار موفق عمل کرده است، به طوری که به محض برگزاری جلسه قرارگاه زیستی ارتش به ریاست امیر سیاری، جلسات در سطح نیرو‌ها هم برگزار شد و این جلسات امروز هم ادامه دارد.

وی افزود: ما در نیروی هوایی جهت پیشگیری تمامی غربالگری‌ها را در پایگاه‌های عملیاتی و کوی‌های مسکونی انجام دادیم و مراکز آموزشی ما از همان لحظه اول تعطیل شدند و در صورت بازگشایی هم مطمئناً تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد.

رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نهاجا با اشاره به اجرای عملیات گندزدایی از سوی واحد‌های نیروی هوایی گفت: ماموریت اصلی نیروی هوایی به صورت پروازی است و اگر این پرواز‌ها ادامه پیدا می‌کرد، شیوع کرونا بیشتر می‌شد؛ اما امروز تمامی پرواز‌های جنگی، ترابری و مسافری با رعایت نکات بهداشتی و انجام فرآیند گندزدایی صورت می‌گیرد و این کار ادامه خواهد داشت.

ناصری با بیان اینکه نیروی هوایی امروز با تولید پنج هزار ماسک و بیش از دو تن مواد شوینده در حوزه مقابله با ویروس کرونا به خودکفایی رسیده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه درگیری با ویروس کرونا در نیروی هوایی بسیار کم بوده و هیچ مورد فوتی هم وجود ندارد.

وی گفت: پژوهش در سطح نیروی هوایی و دانشگاه علوم پزشکی ارتش فعال است. طرح‌های پژوهشی متعددی در بعد مهندسی جهاد خودکفایی و هم در بعد علمی به معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی ارتش ارائه شده که در حال دریافت کد است.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نهاجا درباره ابتلای پرسنل درمانی و یگان‌های این نیرو به کرونا گفت: تعداد پرسنل درگیر در شهرستان‌ها و استان‌ها بسیار کم و در یگان‌ها سرباز فوتی صفر بوده است؛ نسبت به سایر نیرو‌های مسلح کشور‌های جهان، سطح درگیری نیرو‌های ما با این ویروس بسیار پایین بوده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار