مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

سوم خرداد آغاز برنامه‌های چهلمین سال گرامیداشت دفاع مقدس در مازندران

سردار «عبدالله ملکی» با اشاره به تشکیل ستاد چهلمین سال گرامیداشت دفاع مقدس در مازندران گفت: برنامه‌ها از سوم خرداد آغاز و تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۳۹۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸ - 05May 2020

سوم خرداد آغاز برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که با محوریت چهلمین سال دفاع مقدس و سوم خرداد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شش هزار شهید عملیات بیت المقدس و با بیان اینکه استان مازندران با سه تیپ نور، کربلا و بیت المقدس در این عملیات حضور داشت بر ضرورت پرداختن به حماسه فتح خرمشهر و هویزه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه چهل سالگی انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و امسال در چهلمین سال دفاع مقدس قرار داریم، اظهار داشت: برنامه‌های ستاد 40 سالگی دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به نیروهای مسلح و وزارت کشور ابلاغ شد.

سردار ملکی با اشاره به تشکیل این ستاد در استان مازندران افزود: این ستاد شامل 15 کمیته استانی و یک کمیته شهرستانها است که در 42 هفته مناسبت و گرامیداشت از سوم خرداد آغاز بکار می‌کند و تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

این مسئول کمیته‌های نیروهای مسلح، ایثارگران، پیشکسوتان و پشتیبانی جنگ، بانوان، دانشگاهیان، هنری، روحانیت و مردمی، اطلاع رسانی و رسانه، بهداشت و ایمنی، فرهنگی، کودک و نوجوان، آموزش و پروش، اسناد و پژوهش و انتشارات، نظارت و بازرسی و ورزش و جوانان را از کمیته‌های استانی برشمرد.

وی با بیان اینکه ریاست ستاد استانی برعهده استاندار است و دبیری آن را اداره کل حفظ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برعهده دارد، گفت: کمیته ستاد شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران و دبیری سپاه نواحی تشکیل می‌شود.

سردار ملکی با بیان اینکه برنامه‌های استان، امسال با محوریت دفاع مقدس برگزار می‌شود، امنیت و سلامتی را بزرگترین سرمایه برشمرد و بر ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده تأکید کرد.

وی دفاع مقدس را اصل سرمایه نظام دانست و ادامه داد: باید با مدیریت جهادی برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ها را به پیش ببریم و با تکیه بر اصل مقاومت در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

این مسئول، جبهه مقاومت را ادامه دفاع مقدس دانست و با اشاره به «اردیبهشت مقاومت» و تقدیم 16 شهید مازندرانی در عملیات «خان‌طومان» تصریح کرد: امسال در چهارمین سال این واقعه با برگزاری یادواره مجازی شهدای «خان‌طومان» از دهم تا هفدهم این ماه یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشتیم.

وی با اشاره شیوع ویروس «کرونا» و رعایت پروتکل وزارت بهداشت در فاصله‌گذاری اجتماعی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ملی در اجرای برنامه‌ها تأکید کرد.

سردار ملکی در ادامه با اشاره به ساخت حسینیه شهدای گمنام در هفت‌تپه خوزستان خواستار مشارکت استانداری و دستگاه‌های استانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها