استاندار کرمان:

همایش علمی ایثار اجتماعی در کرمان برگزار می شود

استاندار کرمان گفت: همایش علمی ایثار اجتماعی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دانشگاه شهید باهنر، اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.
کد خبر: ۳۹۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵ - 05May 2020

به گزارش دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، «محمد جواد فدائی» در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری همایش ایثار اجتماعی در پائیز امسال در استان اظهار داشت: در جلسه امروز شورا مصوب شد همایش علمی ایثار اجتماعی بدلیل نیازمندی به زمان یکساله برای ارسال مقالات، با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دانشگاه شهید باهنر در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود.

استاندار کرمان بیان داشت: در جلسه امروز شورا مصوب شد بنیاد شهید با تمامی ارگان ها مکاتبه کند تا تمامی همایش ها، سمینارها، کنگره و برنامه هایی که می خواهند برای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار کنند را به کمیته برنامه های این شهید ارسال کنند و بعد از بررسی و تصویب در این کمیته با حضور خانواده بزرگوار شهید سلیمانی، این برنامه ها در نهایت در شورای فرهنگ ایثار و شهادت مطرح شود.

فدائی با اشاره به تصمیم شورای فرهنگ ایثار و شهادت برای پیگیری ثبت ملی گلزار شهدای کرمان افزود: در جلسه امروز شورا مصوب شد تمامی موارد مربوط به شهید حاج قاسم سلیمانی مثل نامگذاری اماکن، برگزاری یادمان ها و دیگر برنامه ها در کمیته برنامه های شهید سلیمانی در استان بررسی و تصمیم گیری شود.

«احمد گروهی» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری همایشی تحت عنوان ایثار اجتماعی در استان کرمان گفت: طبق مصوبات قبلی جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت قرار بود با همکاری دانشگاه شهید باهنر این همایش در خردادماه یا آبان ماه امسال برگزار شود و بنیاد شهید سرفصل های پژوهشی را برای ارسال مقالات ارائه کند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اهمیت ایثار اجتماعی تصریح کرد: اعتقاد داریم ایثار اجتماعی به عنوان نیاز امروزی جامعه ایران است و با مشارکت جامعه دانشگاهی می توانیم در این زمینه گام های زیادی برداریم.

گروهی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای طرح یادمان شهید سپهبد سلیمانی تحت عنوان نماد ایثار و شهادت اظهار داشت: تهیه دو مستند از شهید والامقام حاج «علی محمدی پور »فرمانده گردان رفسنجان و شهید مدافع حرم «علی عظیمی»را با صدا و سیما در دستور کار داشتیم که خوشبختانه به نتیجه رسیده و ساخت 52 مستند از سرداران شهید استان را نیز در دستور کار داریم.

همچنین در ادامه «احمد علیرمضانی» مدیرکل صداوسیمای استان کرمان نیز در این جلسه با ابراز امیدواری برای ساخت 55 مستند از شهدای استان تا یکسال آینده گفت: دو مستند از شهیدان محمدی پور و عظیمی را اجرا کردیم و کار ساخت مستند شهید یوسف اللهی را نیز شروع کردیم و برای ساخت مستند 52 نفر از سرداران شهید استان نیز کارهای مقدماتی را شروع کرده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار