مدیرکل حفظ آثار ونشرارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان:

نقش اصفهان در دفاع مقدس بی بدیل است

سردار مجتبی شیروانیان گفت: اصفهان با تقدیم بیش از 23 هزار شهید در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی داشت.
کد خبر: ۳۹۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴ - 05May 2020

نقش اصفهان در دفاع مقدس بی بدیل استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، سردار «مجتبی شیروانیان» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان امروز در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس  که با موضوع بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس در دانشگاه اصفهان  با حضور  «هوشنگ طالبی» ریس دانشگاه اصفهان و معاونت‌های فرهنگی، دانشجویی، برنامه ریزی و مالی این دانشگاه برگزار شد با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور توسط سپاه پاسداران، اظهار داشت: اگر ایران امروز در قلعه بزرگ افتخار می‌درخشد همه اینها مرهون دفاع مقدس است چراکه ما در دوران جنگ تحمیلی آموختیم چگونه تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی در ادامه از دفاع مقدس به عنوان یک برکت و سرمایه ملی نام برد و گفت: آموزه های ما از دوران دفاع مقدس در چگونگی مواجهه با ویروس کرونا، سیل، زلزله و سایر مشکلات  به وضوح مشاهده شد.

شیروانیان با اشاره به درپیش رو بودن چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود: امسال با در نظر گرفتن 65 موضوع کلی درطول 43 هفته از سوم خرداد تا پایان سال در دبیرخانه بزرگداشت 40 سالگی دفاع مقدس به گونه ای برنامه ریزی شده است که همه دستگاه های عضو شورای هماهنگی دفاع مقدس در این جشن ملی نشق بسزایی داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان با بیان این مطلب که دانشگاه ها در هشت سال جنگ تحمیلی نقش بسزایی داشتند، گفت: دانشگاه اصفهان به عنوان یک مرکز و مرجع علمی می تواند در برنامه ریزی فرهنگی به همه استان کمک کند.

وی با تاکید برضرورت همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با دانشگاه اصفهان بیان کرد: دانشگاه اصفهان می‌تواند در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، افزایش تعداد کلاس‌های درس آشنایی باعلوم و معارف دفاع مقدس، برگزاری همایش های علمی با موضوع دفاع مقدس و تولیدات چند رسانه ای در نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش آفرین باشد.

شیروانیان با بیان این  مطلب که اصفهان با تقدیم بیش از 23 هزار شهید در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی داشت از دانشگاه خواست تا با تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان در ثبت این دستاورد بزرگ حماسه ای دیگر خلق نماید.

شیروانیان برگزاری نمایشگاه «نقش دستگاهای مختلف استان اصفهان در دفاع مقدس» را یکی از برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس برشمرد و گفت: دانشگاه با استفاده از توان اساتید و دانشجویان می تواند حضور موثری در این نمایشگاه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار