فولادگر:

کارگران در بحران کرونا تولید را زنده نگه داشتند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران در ایران در بحران کرونا با چنگ و دندان تولید را حفظ کردند.
کد خبر: ۳۹۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ - 06May 2020

کارگران در بحران کرونا تولید را زنده نگه داشتندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگویی با اشاره به تاکید رئیس مجلس بر اینکه در بحران کرونا کارگران کشور را اداره کردند، اظهار داشت: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گزارشی در زمینه کرونا آماده کرده است که در این گزارش تحلیلی از وضعیت اقتصادی کشور در زمان کرونا و پساکرونا ارائه می شود، در این گزارش تاثیر ویروس بر تولید ناخالص ملی، واحد های تولیدی و صنفی، امنیت شغلی کارگران و صیانت از آنها مورد بحث قرار می‌گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: باید امنیت شغلی یکی از شاخص‌ها در زمان حمایت از واحدهای تولیدی از بحران کرونا باشد و شرط اختصاص تسهیلات این باشد که کارگران واحد تولیدی حفظ شده باشد.

وی تاکید کرد: علاوه بر حمایت از کارگر و صیانت از شغل بحث حمایت از خانوار نیز با نگاه کارگر باید لحاظ شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس بیان کرد: در بحران کرونا، بسیاری از کشورهای دنیا واحدهای تولیدی را تعطیل کردند اما در کشور ما کارگران بسیاری با چنگ و دندان واحد های تولیدی را چرخاندند، درست است عده‌ای تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند اما آنها بعد از بهتر شدن شرایط به سرعت به بازار کار برگشته‌اند.

وی گفت: کارگر، کارفرما و فعالیت اقتصادی در بحران کرونا تلاش کردند تولید کشور سرپا بماند تااز شرایط سخت اقتصادی و فشارهای تحریم عبور کنیم.

عضو کمیسین صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای برآورد خسارت‌های کرونا بر اقتصاد کشور زود است و نمی توان قضاوت کرد، بیان داشت: باید شرایط اقتصاد کشور در پساکرونا رانیز مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم، لازم است صیانت از کارگران همچنان ادامه داشته باشد تا با کمترین آسیب از شرایط کرونایی عبور کنیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار