مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

چهلمین سالگرد دفاع مقدس، سند استقامت جمهوری اسلامی است

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: ۴۰ ساله شدن دفاع مقدس، سند روشنی بر حفظ استقلال، آزادی، کرامت، شرف و همچنین اثبات پایداری، استقامت و وفاداری بر عهدمان با امام خمینی (ره) است.
کد خبر: ۳۹۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ - 06May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌ها با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به صورت ویدیو کنفرانس در سپاه امام رضا (ع) برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در ابتدای این نشست اظهار داشت: خلأ نبود دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌ها مشهود بود که با ایجاد این دفاتر این خلأ برطرف شد. امیدواریم دفاتر نمایندگی در سال جاری با همت شما به کارآمدی و اثربخشی لازم دست پیدا کنند.

وی افزود: اکثر مدیران و مسئولان در شهرستان‌ها مشوق فعالیت دفاتر نمایندگی هستند که این ظرفیت را باید غنیمت شمرد و از آن باید در راستای اجرای هر چه بهتر مأموریت دفاتر، که حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است بهره‌برداری کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: بدون اغراق تلاش‌های انجام شده در حوزه دفاع مقدس در سال ۹۸ را باید غنیمت شمرد چراکه کارهای بزرگی با محوریت دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها انجام شده و با پیگیری‌های صورت گرفته حمایت‌های محلی جلب شده است و فعالیت‌ها رونق گرفته که امیدواریم در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و دفاتر نمایندگی در سطح شهرستان‌ها باید بیش از پیش با هم در تعامل باشند؛ چرا که در شهرستان‌ها ظرفیت‌های پنهان به میدان نیامده مردمی بسیار است که باید از آنها استفاده کرد و نباید منتظر برخی اعتبارات ماند.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش به چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: ۴۰ سالگی در فرهنگ اسلامی و آداب و سنن ایران جایگاه ویژه‌ای دارد که در واقع اوج و پختگی را به رخ می‌کشد. دفاع مقدس که برای ملت ایران اسلامی یک مقطع تاریخی و به یادماندنی است امسال وارد چهلمین سالگرد می‌شود.

وی تجربه را مهمترین معلم انسان دانست و بیان داشت: این تجربه ۴۰ ساله برای حفظ استقلال، آزادی، کرامت، شرف و همچنین اثبات پایداری، استقامت و وفاداری بر عهدمان با امام خمینی (ره)، یک سند روشن است؛ بر همین اساس قرار است اقدامات ویژه‌ای در سطح کشور انجام شود.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: برابر آنچه که ابلاغ شده، ستاد گرامیداشت این حماسه جاوید در سطح کشوری، استانی و شهرستان تشکیل می‌شود. ستاد گرامیداشت حماسه جاوید دفاع مقدس در استان خراسان رضوی نیز با مسئولیت استاندار و دبیری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل خواهد شد. روزشمار این حماسه ماندگار قرار است از سوم خرداد آغاز و تا پایان اسفند سال جاری ادامه داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: این مقطع زمانی فراگیر با مناسبت‌های مختلفی؛ اعم از انقلابی، دینی ملی و موضوعی، عجین است. دستور کار ثابت تمام این مناسبت‌ها، گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و منطق همه رویدادها، فعالیت‌ها، مناسبت‌ها و حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه با بسیج ظرفیت‌ها سعی داریم این رویداد تا پایان سال محور اصلی همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها باشد، بیان داشت: انتظار مشخص ما این است که صاحبان اصلی انقلاب و همچنین خانواده بزرگ ایثار و شهادت، پیشکسوتان دفاع مقدس، اصحاب رسانه، هنرمندان، فرهیختگان، اساتید، معلمان، علما و روحانیت، ائمه جمعه، مدیران و مسئولان در تمامی دستگاه‌ها، در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به بهترین وجه ایفای نقش کنند.

وی در ادامه به برگزاری کنگره ۱۸ هزار شهید استان اشاره کرد و گفت: مقرر شده طی سال جاری و سال آینده فعالیت‌ها و تلاش‌هایی در زمینه ستادی و اجرایی به عمل بیاید تا کنگره ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ و به همین تناسب یادواره شهدا به صورت شهرستانی، بخش، دهستان و روستا و همچنین در بخشهای قشری برگزار شود.

این مسئول در پایان گفت: در این خصوص در هر شهر ساختار مشخصی با مسئولیت فرماندار و دبیری ناحیه مقاومت بسیج فعال خواهد شد و در شهرهایی که یگان نیروی زمینی سپاه در آن مستقر است این یگان نقش جانشینی را ایفا خواهد کرد. دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم طبعاً به عنوان عضو موثر در این ستادها باید ایفای نقش کند. در استان هم اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در تمامی کمیته های این ستاد و در حوزه مدیریت عالی کنگره ۱۸ هزار شهید استان حضور دارد و نقش ایفا می‌کند.

در پایان این جلسه، مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دفاتر به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها