نقوی حسینی:

هیچ کشوری نمی‌تواند مانع لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه طبق برجام زمان لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران فرا رسیده، گفت: آمریکا و کشورهای ۱+۴ نمی‌توانند مانع لغو این تحریم شوند و ایران هیچ تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ را نمی‌پذیرد.
کد خبر: ۳۹۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ - 06May 2020

هیچ کشوری نمی‌تواند مانع لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگویی با تأکید بر اینکه طبق برجام به زودی تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران برداشته خواهد شد و چیزی نباید مانع آن شود، اظهار داشت: صحبت ما از تسلیحات، تسلیحات غیرهسته‌ای، غیرمیکروبی، غیرشیمیایی و غیربیولوژیک بوده و در صنعت هسته‌ای به هیچ وجه از کنوانسیون‌ها، مقررات و توافق‌های بین‌المللی تخطی نکرده و نخواهیم کرد به خصوص که هم قانون و هم فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی این اجازه را نمی‌دهد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در حال حاضر تأکید ما در فعال سازی صنعت نظامی در سطح بین‌المللی است که در حال حاضر در سطح دنیا بسیار فعال بوده و تراکنش‌های مالی بسیاری میان کشورها به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: آنچه که ما از آن به عنوان صنعت نظامی یاد می کنیم، برای کشورهای منطقه و همسایگان نه تنها تهدید نیست بلکه یک نقطه امن و امیدوار کننده خواهد بود، چنانچه بارها اعلام کرده‌ایم آمادگی داریم تکنولوژی صنعت نظامی خود را در اختیار کشورهای منطقه نیز قرار دهیم.

نقوی حسینی در ادامه حیات صنعت نظامی را نیازمند تکنولوژی، مراودات علمی، واردات و صادرات دانست و افزود: یکی از بندهای مهم برجام این بود که تحریم های تسلیحاتی ظرف 5 سال علیه ایران برداشته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: از آنجایی که جمهوری اسلامی به تمام تعهدات برجامی خود عمل کرده و هیچ تخطی نداشته ایم اکنون انتظار داریم لغو تحریم ها و حذف محدودیت های زمانی در حوزه تسلیحاتی اجرا شده و این امتیاز طبق برجام شامل حال ایران شود که در این مسیر کشورهای 1+4 نمی توانند مانع جمهوری اسلامی باشند و ما هیچگونه تخطی از قطعنامه 2231 را نمی‌پذیریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه آمریکا از برجام خارج شده و نمی تواند هیچ ادعایی نسبت به بندهای آن داشته باشد، خاطرنشان کرد: واشنگتن نمی تواند برای مقابله با ایران به برجام استناد کند چرا که این توافقنامه یک کنوانسیون بین المللی نبوده بلکه توافقی میان هفت کشور است و اکنون که این کشور از آن خارج شده نمی تواند ادعایی نسبت به آن داشته باشد لذا هم اکنون دچار بن بستی شده که نمی تواند بر اساس مدعی چیزی باشد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها