پامپئو:

واشنگتن معافیت عراق برای واردات برق ایران را ۱۲۰ روز تمدید می‌کند

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با نخست‌وزیر جدید عراق اعلام کرده که واشنگتن به منظور حمایت از دولت جدید عراق قصد دارد معافیت این کشور برای واردات برق از ایران را به مدت ۱۲۰ روز تمدید کند.
کد خبر: ۳۹۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ - 07May 2020

واشنگتن معافیت عراق برای واردات برق ایران را ۱۲۰ روز تمدید می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، وزارت امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد برای حمایت از دولت جدید عراق، معافیت ۱۲۰ روزه‌ای را به این کشور برای ادامه واردات برق از ایران اعطا کند.

پیش از این در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه، شبکه الجزیره گزارش کرده بود که آمریکا معافیت تحریمی عراق برای خرید برق از ایران را به مدت ۳۰ روز دیگر تمدید کرده است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر جدید عراق از معافیت ۱۲۰ روزه عراق برای خرید برق از ایران خبر داده است.

در این بیانیه که به گفت‌وگوی تلفنی پامپئو و الکاظمی اشاره دارد، آمده است: «ایالات متحده در حمایت از دولت جدید (عراق)، معافیت ۱۲۰ روزه (واردات) برق (از ایران) را بعنوان نشانه‌ای از تمایل ما برای کمک به فراهم آوردن شرایط مناسب برای موفقیت (دولت جدید عراق) پیش خواهد برد».

پیش از این نیز آمریکا در ماه مارس نیز معافیت تحریمی عراق برای خرید برق و گاز از ایران و همچنین انجام تراکنش‌های مالی مربوط به آن را به مدت ۳۰ روز تمدیده کرده بود.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های عراقی پیش‌تر ابراز امیدواری کرده بودند که آمریکا معافیت‌های عراق برای واردات برق از ایران را به اندازه کافی تمدید کند تا الکاظمی فرصت کافی برای تشکیل دولت و پیشبرد امور داشته باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها