برگزاری اولین جلسه هم‌اندیشی جهت ساخت یادمان شهدای گمنام در شهر دارخوین

جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی برای تکمیل یادمان شهدای گمنام شهر دارخوین در ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ - 07May 2020

برگزاری اولین جلسه هم اندیشی جهت ساخت یادمان شهدای گمنام در شهر دارخوین

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، اولین جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی برای کلنگ زنی و تکمیل یادمان شهدای گمنام شهر دارخوین امروز (پنجشنبه) در ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهر با حضور مسئولین نهادهای مختلف و اعضا هیات امنای شهدای گمنام برگزار شد.

در این جلسه که فرماندار شادگان، مدیر دفتر نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، شهردار دارخوین به همراه اعضا شورای اسلامی شهر، مسئول بسیج شرکت نفت و گاز اروندان، فرمانده سپاه دارخوین و دیگر نمایندگان ادارات این شهر و جمعی از خیرین حضور داشتند بر آغاز هر چه سریعتر مراسم کلنگ زنی و شروع به کار ساخت یادمان شهدای گمنام دارخوین تاکید شد.

سردار «عباس یوسفی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در ابتدای این جلسه به قداست و مظلومیت شهدای گمنام اشاره کرد و اظهار داشت: ما هر چه داریم از برکت وجود همین شهداست.

وی افزود: منطقه دارخوین در دوران دفاع مقدس آبستن رخدادهای زیادی بوده است و شخصیت های بزرگی همچون شهید باقری و بسیاری فرماندهان برجسته نظامی در این منطقه حضور یافتند و زمینه انجام عملیات‌های مهمی را فراهم آوردند و ساخت این یادمان شهدای گمنام تنها می‌تواند یک قدم برای آغاز طرح‌های دیگری در این منطقه باشد که سد محکمی برای ارتش رژیم بعث عراق در دوره‌های مختلف بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری همه جانبه با مسئولین شهرستان شادگان و شهر دارخوین برای اتمام این پروژه گفت: باید بزودی برای کلنگ‌زنی این طرح آماده شویم ضمن اینکه از ظرفیت‌های خوب منطقه نیز بهره ببریم و این یادمان را همراه با فضاهای فرهنگی پیرامون به گونه‌ای بسازیم که مورد استفاده بهینه کاروان‌های راهیان نور و زائرین کربلای معلی هم باشد.

در پایان این جلسه مصوب و مقرر شد که در روزهای آینده ضمن بازدید میدانی هیات امنا از مکان ساخت یادمان و کلنگ‌زنی آن نسبت به تقسیم کار نهادهای مختلف جهت پیشبرد ساخت این مکان مقدس برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

بنا بر این گزارش، دارخوین شهری در بخش مرکزی شهرستان شادگان در استان خوزستان ایران است. قرارگیری در مسیر اصلی ارتباط شمال به جنوب کشور، وجود چاه‌های متعدد نفت، نیروگاه اتمی، قدیمی‌ترین تلمبه‌خانه‌های نفت و آب، رودخانه کارون، نخلستان‌ها و فاصلهٔ کمتر از ۲۵ کیلومتری تا مرز ایران و عراق از جمله ویژگی‌های این شهر است. دارخوین در زمان حصر آبادان تبدیل به خط مقدم جبهه جنگ شده بود و بعد از شکست حصر آبادان نیز منطقه تدارکات عملیات بود. این منطقه در دوران جنگ با مقاومت شدید خود در برابر دشمن، به یکی از شهرهای مقاوم خوزستان شهرت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار