حشمتی مهذب خبر داد؛

تشکیل دادگاه‌های تجاری در تهران

رئیس کل دادگستری استان تهران از تشکیل دادگاه‌های تجاری خبر داد و گفت: این موضوع نیمه دوم سال اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۳۹۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ - 07May 2020

تشکیل دادگاه‌های تجاری در تهرانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدجواد حشمتی مهذب» رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به تشکیل دادگاه‌های تجاری در آینده‌ای نزدیک در تهران، اظهار داشت: تشکیل دادگاه‌های تجاری به‌صورت متمرکز و تخصصی یکی از ضرورت‌های دادگستری جمهوری اسلامی ایران است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این موضوع تأکید فرموده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این مساله از اواخر سال ۹۸ در دستور کار رئیس قوه قضاییه قرار گرفته و توجیهات طرح و پیوست‌های آن تقدیم وی شده است و در نهایت موافقت شد تا در تهران این مجتمع به‌صورت متمرکز و تخصصی راه‌اندازی شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: مقدمات این کار در حال حاضر فراهم شده و ان‌شاالله در نیمه دوم سال ۹۹ این مجتمع را به‌صورت متمرکز و مجهز شکل خواهیم داد و فعالیت خود را رسماً آغاز خواهد کرد.

حشمتی مهذب افزود: زیرساخت‌های این کار نیز فراهم شده و تقاضا و نیازمندی‌های گوناگون نیز از بخش‌های مختلف دریافت و تاکید شده که این مجتمع در تهران شکل گیرد.

وی گفت: این اقدام می‌تواند خیلی از امورات را تسهیل کند و به شکل تخصصی، قضات متخصص و متبحر برای پرداختن به این پرونده‌ها ورود خواهند کرد و تعیین خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: گرچه موضوع رسیدگی به دعاوی تجاری را هم‌اکنون در محاکم حقوقی داریم، اما به شکل پراکنده است و انتظار این است که به‌صورت متمرکز و متشکل در یک مجموعه اقدام کنیم که این موضوع محقق خواهد شد.

حشمتی مهذب افزود: ضمانت‌های اجرایی این موضوع در حال حاضر در کشور فراهم است و حتماً در فاصله نزدیک به‌صورت مجهز دادگاه‌های تجاری در تهران شکل پیدا خواهند کرد تا هم فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شده باشد و هم به خواسته و انتظاراتی که بخش‌های خصوصی، تخصصی و تجاری از ما دارند، جامه عمل بپوشانیم.

وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری یک تکلیف است، بیان کرد: ان‌شاءالله این مهم تحقق پیدا می‌کند تا هم به جهش تولید و هم رشد تولید و تسهیل در گردش امور تجاری و اقتصادی کشور کمک کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار