فرانسه گردانی از مسیحیان ارمنی در شمال سوریه تشکیل داد

رسانه‌ها اعلام کردند که فرانسه در اقدامی تحریک‌آمیز علیه ترکیه، گروهی مسلح متشکل از مسیحیان ارمنی استان «حسکه» را در شمال سوریه تشکیل داده است.
کد خبر: ۳۹۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ - 07May 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‎پرس، در ادامه تحولات در شمال شرقی سوریه، فرانسه و نیروهای تابع آن اقدام به تشکیل گردانی نظامی متشکل از مسحیان ارمنی استان «حسکه» کرده‌اند.

بر اساس گزارش گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» شاخه سوریه، «فعالان معارض» این موضوع را اقدامی تحریک‌آمیز علیه ترکیه ارزیابی می‌کنند. گروه مذکور در ابتدای تشکیل، شامل ۴۵ فرد مسلح با سلاح سبک و چهار تانک بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است: این گردان در منطقه «تل تمر» در شمال غربی حسکه و در نقاط تماس با نیروهای ترکیه و «الجیش الحر» (ارتش آزاد) که مورد حمایت ترکیه است، فعال خواهد بود و اکنون تعداد نیروهای آن به ۸۰ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، گردان مذکور تا کنون هیچ تحرک نظامی را آغاز نکرده، بلکه تنها به دریافت آموزش‌هایی از افسران نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد/ مورد حمایت آمریکا) و نیروهای فرانسوی اکتفا کرده است.

لبنان دبیت (لیبانون دیبایت) در این زمینه نوشته است: تعداد افراد ارتش فرانسه در سوریه ۲۰۰ نفر است که در نقاط نظامی تحت تسلط قصد مستقرند و این مناطق شامل «مساکن جبسه» در جنوب حسکه، میادین نفتی «العمر و التنک» در دیرالزور و پایگاه «مصنع السکر» در شمال رقه هستند.

نظامیان ترکیه در جریان عملیات‌هایی مانند «سپر فرات» و «چشمه صلح» و به بهانه دور کردن خطر شبه‌نظامیان کُرد از مناطق مرزی مشترک خود با شمال سوریه، به‌صورت غیر قانونی دست به چندین عملیات زدند و مناطق زیادی از شمال و شمال شرق سوریه را تحت تصرف خود درآوردند.

دولت سوریه نیز بارها حضور غیر قانونی ترکیه در خاک این کشور را محکوم و تأکید کرده است که به این حضور پایان خواهد داد؛ البته اخیرا، نظامیان سوری با نظامیان ترکیه درگیری‌هایی داشتند که موجب تحمیل تلفاتی به هر دو طرف شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار