معرفی کتاب؛

«از ماووت تا گرده‌رش»

کتاب «از ماووت تا گرده‌رش» خاطرات رزمندگان لشکر 57 ابوالفضل (ع) استان لرستان است که در عملیات‌های نصر 4 و 8 حضور داشته‌اند.
کد خبر: ۳۹۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ - 07May 2020

«ازماووت تا گرده‌رش»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، کتاب «از ماووت تا گرده‌رش»  خاطرات تلخ و شیرین رزمندگان لشکر 57 ابوالفضل (ع) استان لرستان است که در عملیات‌های نصر چهار و هشت حضور داشته‌اند.

این کتاب 221 صفحه‌ای را «میثم بیرانوند» از نویسندگان و محققین  جوان حوزه دفاع مقدس لرستان، به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و حمایت دانشگاه لرستان به رشته تحریر درآورده است.

کتاب «از ماووت تا گرده رش» را انتشارات «پراکنده» در سال 1397 چاپ و منتشر کرد.

برشی از متن کتاب

شب عملیات بچه‌ها به راحتی از میدان مین عبور کردند و وارد منطقه دشمن شدند. به لطف خدا خط به راحتی شکست و خیلی از نیروهای آنان عقب نشینی کردند.

افرادی هم که ماندند یا به هلاکت رسیدند یا اسیر شدند. با روشن شدن هوا بچه‌ها منطقه را پاکسازی کردند و شهر را به تصرف در آوردند. قرار بود پرچم کشورمان را به نشان فتح برفراز پادگانی نظامی در شهر «ماووت» بزنیم. با سه نفر از بچه‌های مسلح که دو نفرشان آر پی جی به همراه داشت به طرف پادگان رفتیم آنجا با حدود سی نفر از نیروهای دشمن درگیر شدیم و چندین نفر را به اسارت گرفتیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار