بررسی اوضاع فاجعه‌بار یمن در دیدار نماینده یمنی با سفیر اتحادیه اروپا

رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی در مذاکرات این کشور در دیدار با سفیر اتحادیه اروپا، اوضاع بد انسانی و مسائل سیاسی و اقتصادی یمن را بررسی کرد.
کد خبر: ۳۹۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ - 07May 2020

بررسی اوضاع فاجعه‌بار یمن در دیدار نماینده یمنی با سفیر اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محمد عبدالسلام، رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی در مذاکرات این کشور با سفیر اتحادیه اروپا در یمن و معاون او دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی پنج‌شنبه در حساب توییتری خود نوشت که طی این دیدار وضعیت انسانی «فاجعه‌بار» یمن را که نتیجه حملات و محاصره ظالمانه ائتلاف سعودی و شیوع بیماری کووید ۱۹ است، با سفیر اتحادیه اروپا به بحث و بررسی گذاشته است.

محمد عبدالسلام همچنین نوشت که در دیدار با این مقام اروپایی، در مورد پرونده سیاسی و اقتصادی یمن و امکان ایفای نقش مثبت از سوی اتحادیه اروپا در این پرونده‌ها گفت‌وگو کرده است.

بیش از پنج سال از لشکرکشی ائتلاف سعودی و اماراتی به یمن می‌گذرد. در این مدت، یمن در محاصره زمینی، دریایی و هوایی این ائتلاف بوده و شدیدترین حملات هوایی را به خود دیده است.

در کنار پیامدهای ناگوار جنگ سعودی و اماراتی علیه یمن، آغاز فراگیری ویروس کرونا در این کشور، به بزرگترین چالش مقامات یمنی تبدیل شده است؛ چرا که زیرساخت‌های بیمارستانی و بهداشتی نابود شده و یا از کار افتاده و جنگ، محاصره و نبود منابع طبیعی آن چنانی، رمقی برای یمن جهت مقابله با کرونا نگذاشته است.

سازمان جهانی بهداشت دیروز چهارشنبه هشدار داد کرونا در یمن همه‌گیر خواهد شد. بعد از گذشت یک ماه از ثبت موارد ابتلا به کرونا در استان‌ حضرموت (بزرگترین استان یمن از حیث مساحت)، طی دیروز و پریروز نیز ابتلا به این ویروس در شهر صنعاء (پایتخت یمن در دست دولت نجات ملی) و شهر عدن (پایتخت موقت، واقع در جنوب غربی) ثبت شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار