کویت درباره بازسازی شهرهای آزاد شده از داعش با عراق رایزنی کرد

وزیر خارجه کویت در تماس تلفنی با همتای عراقی خود درباره تلاش‌ها برای بازسازی شهرهای آزاد شده از داعش گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۳۹۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱ - 07May 2020

کویت درباره بازسازی شهرهای آزاد شده از داعش با عراق رایزنی کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد الحکیم» وزیر خارجه عراق و «احمد ناصرالصباح» همتای کویتی خود تلفنی درباره تلاش‌ها برای بازسازی و آبادانی شهرهای آزاد شده از گروهک تروریستی داعش در عراق گفت‌وگو کردند.

دفتر اطلاع رسانی وزیر خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «الحکیم عصر امروز یک تماس تلفنی از احمد ناصر المحمد الصباح همتای کویتی خود دریافت کرد».

بر اساس این بیانیه، الحکیم مواضع کویت در حمایت از عراق و به خصوص در حمایت از تلاش‌ها برای بازسازی شهرهای آزاد شده از داعش را ستود.

وزیر کویتی هم تشکیل کابینه جدید را به عراق تبریک گفت و برای این کشور آروزی موفقیت در دستیابی به پیشرفت و شکوفایی کرد.

به دنبال اعلام شکست کامل داعش در عراق، جامعه بین المللی برای بازسازی ویرانه‌های به جامانده از سال‌ها جنگ با گروه های تروریستی در این کشور ورود کرد و کویت هم در بهمن ماه سال 1396 میزبان کنفرانس بین المللی بازسازی عراق بود که در آن با ارزیابی خسارت‌ها بهترین و سریع‌ترین روش‌های بازسازی و چگونگی تأمین مالی این روش‌ها را بررسی کرد.

این کنفرانس که با حضور «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، «فدریکا موگرینی» مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مقامات سیاسی نزدیک به ۵۰ کشور جهان به مدت سه روز در کویت برگزار شد توانست ۳۰ میلیارد دلار کمک خارجی برای بازسازی عراق جذب کند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران هم در این کنفرانس بر لزوم اجتناب از تبدیل عراق به محلی برای رقابت تاکید کرد و گفت که همکاری بر رقابت میان طرف های مشارکت کننده در بازسازی عراق ارجحیت دارد.

در ۱۸ آذر سال ۱۳۹۶ بود که «حیدر العبادی» نخست وزیر وقت عراق پایان نبرد با داعش در این کشور را اعلام کرد اما ویرانی و خسارت های به جامانده از جنگ با داعش در شهرهای مرکزی و شمالی عراق (موصل، تکریت، فلوجه، رمادی و ...) و آوارگی میلیون ها شهروند نیاز عراق به کشورهای دوست برای بازسازی و ثبات را بیش‌تر کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها