اتحادیه عرب از تشکیل دولت جدید عراق استقبال کرد

دبیر کل اتحادیه عرب ضمن استقبال از تشکیل دولت جدید عراق، خواستار تکمیل سریع ترکیب کابینه شد.
کد خبر: ۳۹۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ - 08May 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «احمد ابوالغیظ» دبیر کل اتحادیه عرب در نامه‌ای به «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر جدید عراق، امروز (جمعه)، انتصاب وی به عنوان نخست‌وزیر را تبریک گفت و از تشکیل کابینه جدید این کشور استقبال کرد.

ترکیب پیشنهادی دولت جدید عراق در جلسه بامداد روز گذشته پارلمان این کشور به رأی گذاشته شد به‌طوری که پانزده وزیر پیشنهادی موفق شدند رأی پارلمان را به دست بیاورند. در عین حال، «هشام صالح داود» نامزد تصاحب کرسی وزارت فرهنگ، «اسماعیل عبدالرضا اللامی» وزیر کشاورزی، «ثناء حکمت ناصر» وزیر مهاجرت، «عبدالرحمن مصطفی» وزیر دادگستری و «نوار نصیف جاسم» نامزد وزارت بازرگانی در کابینه الکاظمی در اخذ رای اعتماد از نمایندگان ناکام ماندند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کشور عراق «واع»، دبیر کل اتحادیه عرب در راستای مقابله دولت جدید عراق با چالش‌های کنونی این کشور و برآورده ساختن خواسته‌های مشروع ملت عراق خواستار تکمیل سریع ترکیب کابینه وزرا شد.

احمد ابوالغیظ در ادامه با تأکید بر حمایت اتحادیه عرب از عراق از آمادگی این اتحادیه در همکاری با دولت جدید این عراق در تمام زمینه‌هایی که به حفظ حاکمیت، وحدت، ثبات و حل مشکلات کنونی عراق کمک می‌کند، خبر داد.

در همین ارتباط، وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات عربی متحده نیز، شامگاه پنجشنبه، ضمن استقبال از تشکیل دولت جدید عراق، برای آن آرزوی موفقیت و ثابت قدمی کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار