سازمان بدر:

کابینه الکاظمی، مصوبه اخراج نیرو‌های خارجی از عراق را اجرا کند

سازمان بدر عراق تأکید کرد کابینه جدید این کشور باید به سمت اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیرو‌های خارجی از کشور، حرکت کند.
کد خبر: ۳۹۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ - 08May 2020

کابینه الکاظمی، مصوبه اخراج نیرو‌های خارجی از عراق را اجرا کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، سازمان بدر عراق درباره تشکیل کابینه «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر جدید این کشور بیانیه‌ای منتشر کرد.

سازمان بدر با بیان اینکه تشکیل کابینه جدید به معنای پایان دوران دولت پیشبرد امور است، ابراز امیدواری کرد که کابینه الکاظمی، «از پختگی سیاسی برخوردار باشد و بتواند تمامی مسئولیت‌هایی را که بر عهده آن است، انجام دهد».

شبکه خبری الغدیر ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، سازمان بدر امیدوار است که کابینه جدید با رهنمود‌های حکیمانه مرجعیت و مطالبات ملت عراق برای حرکت به سمت عراقِ مستقل و دارای حاکمیت کامل همخوانی داشته باشد.

بدر با تأکید بر اینکه کابینه الکاظمی باید «به سمت اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیرو‌های خارجی از کشور، حرکت کند»، تصریح کرد، این دوره، مشکلات اقتصادی زیادی بر سر راه کابینه جدید وجود دارد و بحران کرونا نیز مزید بر علت شده است.

این سازمان با اشاره به مشکلات امنیتی و افزایش فعالیت تروریستی داعش در مناطق مختلفی از عراق، تصریح کرد، به خاطر همین مشکلات، دولت کنونی باید «برای مقابله با این مشکلات، منسجم و قدرتمند باشد».

بدر با تأکید بر لزوم «پایبندی به هویت ملی عراق، حفظ هیمنه حکومت» خاطر نشان کرد، کابینه جدید باید بر اساس اصل دموکراسی، برای تعیین زمان انتخابات شفاف و پاک تلاش کند.

در پایان این بیانیه، تأکید شد، از دولت الکاظمی انظار می‌رود برنامه مشخصی داشته باشد تا با استفاده از آن، افق همکاری سیاسی و میزان مشارکت در تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌های دولت گسترش یابد تا وضعیت اقتصادی کشور، بهبود یابد.

در همین ارتباط، «مهدی الصمیدعی» مفتی اهل سنت عراق، امروز جمعه تشکیل کابینه «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر جدید این کشور را تبریک و خطاب به الکاظمی گفت: «با رغبت و شجاعت بر روی مسئله اخراج نیرو‌های نظامی و آمریکایی از عراق، کار کن؛ زیرا این نیروها، [نیروهای]قدرتمند و امین [عراق]را از بین می‌برند.».

مفتی اهل سنت عراق تأکید کرد، الکاظمی باید تمامی کسانی را که فتنه‌افروزی مذهبی کرده‌اند و حامیان عناصر داعش بوده‌اند و «سیاستمداران داعشی» نیز هستند، بازخواست کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار