«انصار الله» اتهام‌زنی آمریکا درباره نفت‌کش «صافر» را رد کرد

سخنگوی جنبش انصار الله یمن اتهام‌زنی وزارت خارجه آمریکا به این جنبش در خصوص نفت‌کش «صافر» در سواحل استان حدیده را رد کرد.
کد خبر: ۳۹۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ - 09May 2020

«انصارالله» اتهام‌زنی آمریکا درباره نفت‌کش «صافر» را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد عبدالسلام» سخنگو و رئیس هیأت مذاکره‌کننده انصار الله یمن به اتهام‌زنی وزارت خارجه آمریکا به این جنبش مبنی بر اینکه مانع تعمیر و نگهداری نفت‌کش صافر در سواحل یمن است، واکنش نشان داد.

عبدالسلام در حساب توئیتری خود نوشت: «ما خیلی زودتر از این‌ها خواستار تعمیر و نگهداری (نفت‌کش صافر) شدیم؛ اما نیرو‌های متجاوز تحت حمایت آمریکا عمدا با محاصره ظالمانه مانع‌تراشی کرده و مانع از هرگونه اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری شدند، لذا این نیرو‌ها مسئول پیامد‌های هرگونه نشت (نفت) خواهند بود همچنانکه واشنگتن نیز به‌دلیل حمایت سیاسی و نظامی از استمرار تجاوز و محاصره، مسئول خواهد بود.»

پیش‌تر شبکه سعودی «العربیه» گزارش کرد که وزارت خارجه آمریکا از انصار الله برای همکاری با سازمان ملل و اعطای مجوز به آن جهت تعیمر و نگهداری نفت‌کش صافر درخواست کرده و انصار الله را به توقیف این نفت‌کش متهم کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود گفته بود که انصار الله مسئول هرگونه عواقب انسانی و زیست محیطی نشت نفت از کشتی صافر خواهد بود.

نفت‌کش صافر از چهار سال پیش در بندر رأس عیسی در حدیده لنگر انداخته است و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

شرکت نفت دولت صنعاء پیش از این گفته بود که ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی نوامبر ۲۰۱۶ مانع دسترسی به نفت‌کش صافر و اجرای اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری آن شده است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها