کرونا در آمریکا؛

۷۵ هزار نفر در معرض خودکشی و رخنه ویروس در کاخ سفید

کارشناسان آمریکایی گفتند: بحران کرونا باعث شده تا مرگ ناشی از ناامیدی در این کشور افرایش یابد.
کد خبر: ۳۹۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ - 09May 2020

۷۵ هزار نفر در معرض خودکشی و رخنه ویروس در کاخ سفیدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شیوع ویروس کرونا در آمریکا اکنون این کشور را به کشوری بحران زده مبدل کرده است.

ویروس کووید ۱۹، همچنان در آمریکا یکه تازی می‌کند و با قربانی شدن بیش از ۷۸ هزار شهروند آمریکایی و ابتلای بیش از یک و نیم میلیون نفر، هنوز هم این کشور پس از گذشت چند ماه از زمان شیوع ویروس، در جایگاه نخست جدول جهانی قرار دارد.

افزایش بی سابقه نرخ بیکاری در آمریکا به موازات رکود اقتصادی از یک سو و هشدار کارشناسان درباره وخامت اوضاع روحی افراد در بحران کرونا از سوی دیگر، باعث شده تا شرایط جامعه آمریکا بیش از هر زمانی دیگر رو به بحران حرکت کند.

پایگاه «سی ان ان»، در گزارشی به موضوع وضعیت آمریکا در این شرایط بحرانی پرداخته و می‎نویسد «مطالعات یک گروه ملی بهداشت عمومی نشان می‎دهد که هم اکنون ۷۵ هزار شهروند آمریکایی در معرض خطر خودکشی و یا مرگ بر اثر سوء مصرف مواد مخدر قرار دارند.»

بر اساس این گزارش، بحران کرونا و ناامیدی از رفع این معضل از سوی مقام‌های فدرال، ممکن است به خودکشی ۷۵ هزار آمریکایی منجر شود که با سوء مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی جان خود را از دست بدهند.

گروه مطالعاتی «Well Being Trust» زنگ هشدار را برای مقام‌های فدرال به صدا درآورده و اعلام کرده بحران رو به رشد بیکاری، رکود اقتصادی و استرس و اضطراب ایجاد شده به دلیل ماندن در خانه و قرنطینه و همچنین بی پایان بودن بحران کرونا دست به دست هم داده تا مرگ ناشی از ناامیدی را در جامعه آمریکا افزایش بدهد.
این گروه تحقیقاتی در گزارش خود به نرخ بیکاری در زمان «رکود بزرگ» آمریکا در سال ۲۰۰۸ اشاره کرده که با افزایش خودکشی و مرگ با سوء مصرف مواد مخدر همراه شد.

در همین حال «کوین هاست» مشاور اقتصادی کاخ سفید، اظهار داشت: نرخ بیکاری در آمریکا در ماه آوریل به بالای ۱۶ درصد برسد.

این گروه همچنین هشدار داده که حضور و فعالیت در فضای مجازی نمی‌تواند تنهایی و انزوا افراد را در دوران قرنطینه رفع کند.
استرس و اضطراب ناشی از عدم اطمینان در مورد آینده، تاثیر جدی بر بروز بیماری‌های روحی و روانی و تشدید آن‌ها دارد.

در خبری دیگر ویروس کرونا در میان مقام‌های کاخ سفید نیز رخنه کرده و تا کنون سه نفر از کارمندان آن به این ویروس مبتلا شدند.

آخرین فردی که در کاخ سفید به تازگی جواب آزمایش کرونای وی مثبت اعلام شده، «کیتی میلر»، معاون مطبوعاتی «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور آمریکاست.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار