بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان به مناسبت فتح خرمشهر؛

عملیات بیت المقدس، از نظر وسعت و عظمت کار، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۹۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ - 09May 2020

عملیات بیت المقدس، از نظر وسعت و عظمت کار، از جایگاه ویژه ای برخوردار است

به گزارش دفاع‌پرس از گرگان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت ایام عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

در تاریخ هشت سال دفاع مقدس، عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، از نظر وسعت و عظمت کار، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

عظمت این پیروزی در حدی است که نویسندگان و مورخان در توصیف آن قلم خود را ناتوان و در بیان احساسات شورانگیز ملت قهرمان ایران اسلامی خود را قاصر می بینند و از بزرگانی همچون امام خمینی (ره) وام می گیرند. هر چند کلامهای عارفانه ایشان در این خصوص کمتر شنیده شد، نه فقط در حد دلاوریها و سلحشوریهای حماسه گران بوده، بلکه با بیان جملاتی همچون «مبارک باد بر اسلام بزرگ این متابعانی که در دو جبهه جنگ با دشمنان باطنی و دشمن ظاهری پیروز شدند و سرافراز امتحان خویش را داده و برای اسلام سرافرازی آفریدند» ابعاد دیگری فراتر از بعد مادی، یعنی بعد معنوی را بر قامت حماسه آفرینان افزود که مشکل گشای همه اعصار و درمان دردها بوده و هست.

از سوی دیگر تاریخ هر کشوری با فراز و فرودهایی همراه است و ملتها همواره با ارج نهادن به حماسه های گذشتگان خود بر دیگران فخر فروخته و طی سالیان آنرا برای نسلها بازخوانی می نمایند. امروزه این افتخارات جزئی از سرمایه های معنوی کشورها محسوب می گردد و رهبران زیرک از حماسه ها برای ساخت ستونهای مستحکم کشورشان بهره می برند و در واقع از جنگ و دلاوریهای گذشتگان برای آیندگان صلح می سازند و کشور اسلامی مان نیز با داشتن رهبری دوراندیش بارها از این گنج استفاده کرده و صلح و آرامش را که نتیجه ایثار و شهادت هزاران انسان وارسته است را برای ملت بزرگ ایران اسلامی به ارمغان آورده است.

موقعیت ممتاز و منطقه‌ای و نقش تاثیر‌گذار فرامنطقه‌ای امروز جمهوری اسلامی ایران به ویژه در عرصه بیداری اسلامی و سلطه‌گریزی جهانی، در حقیقت مرهون‌ مقاومت، پایداری و ازخودگذشتگی رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس به ویژه حماسه‌آفرینان عملیات تاریخ‌ساز بیت‌المقدس و فتح خرمشهر می‌باشد.

بعد از دوران دفاع مقدس طرحهای دشمنان نشان از کمرنگ نمودن افتخارات مادی و معنوی این دوران را داشته و دارد ولی خوشبختانه این طراحی ها با هوشمندی رهبر فرزانه مان، حضرت امام خامنه ای عزیز، خنثی و این کشتی باصلابت، با جهش تولید به پیش می رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار